Stemmen DGContest#05

• 22 Reacties
  • 11226 Gelezen
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 12 januari 2010, 17:40:16
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2010, 17:57:16 door dilophodd »
*

Offline dilophodd

• 255
Gepost op: 12 januari 2010, 19:22:25
Het stemmen is geopend
*

Offline jolie

• 63
Gepost op: 12 januari 2010, 20:08:24
Bedankt voor het maken van dit topic! :)

Ik heb alle inzending even bekeken in het originele topic op volle groote en kom op:

3 stemmen naar nummer 2
2 stemmen naar nummer 7
1 stem naar nummer 8
*

Aron

Gepost op: 12 januari 2010, 20:27:54
1. Nummer 11
2. Nummer 2
3. Nummer 12
Gepost op: 13 januari 2010, 08:47:56
1. n 10
2. n 4
3. n 12
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 13 januari 2010, 14:38:19
1e plaats: 3
De sfeer is goed. Het is een eenvoudig plaatje maar je herkent het rood en groen van kerstmis + een eenvoudige kerstboom. De tekst is bijpassend. De eenvoud zorgt voor de ideale kerstkaart.

2e plaats: 4
Het is een eenvoudig plaatje met een eenvoudige sfeer. Wat de maan te maken heeft met nieuwjaar weet ik niet (uitgezonderd dat nieuwjaar wereldwijd op middernacht valt xD). De tekst had eventueel iets anders gemogen maar is zeker niet slecht.

3e plaats: 2
Ik twijfelde nog om hem op de 2de plaats te zetten maar is uiteindelijk niet doorgegaan... De sfeer in dit plaatje is goed gelukt en het idee om de tekst op deze manier te zetten was origineel. De border rond het plaatje vind ik iets minder goed gelukt en laat de randen van de sneeuwman (met strepen erop o_O) en de kerstboom minder goed zien.

Commentaar over andere inzendingen
1)
Leuk idee om Wilber een kerstmuts te geven. Border en achtergrond vond ik minder

2)
lees hierboven

3)
lees hierboven

4)
lees hierboven

5)
Een collage van een jeugdgroep was een leuk idee maar je ziet de borders tussen de plaatjes nog té goed.

6)
De eerste gedachte was "wtf, een onploffende kerstman". Het is goed gelukt maar ik vind de link niet met vrede op aarde.

7)
Het idee is zeker goed. Maar de tekst in de hartjes vond ik minder goed net zoals de omgekeerde tekst. Doch maakt het dit plaatje op 180° gedraaid nog steeds leesbaar.

8)
Zeker mooi, echter valt de rechtse kerstbol een beetje uit de toon (dmv zijn muts, is te groot). De tekst is ook niet zo goed leesbaar op kleinere groote...

9)
Het is een leuke foto maar het is niet meer dan een foto met twee tekst die langs een pad is gezet. Niet uitdagend genoeg...

10)
Het puzzelstukidee is uniek te noemen. Deze komt op mijn 4de plaats (maar die is er niet). Omdat de tekst nog niet 100% leesbaar is had hij zeker 3de kunnen worden. Ik had liever andere weggenomen puzzelstukjes willen zien + de kerstballen naast de puzzel.

11)
In het echt is deze geanimeerd. Het is een goed prentje maar afgezien het feit dat er sneeuw beweegt is het niet meer dan een normaal plaatje. Toch nog goed gedaan (5de plaats normaal)

12)
Hoogstwaarschijnlijk van dezelfde maker. Maar deze vind ik eigenlijk minder goed dan de vorige. Het is een saaie bruine kaart met een saai prentje (3 kinderen die iets lezen) + een tekst (lettertype hier is dan weer wel goed).

Eindbespreking:
Heel wat goede resultaten in deze wedstrijd, ik heb aan deze wedstrijd niet meegedaan wegens tijdsgebrek en het thema stond mij minder aan dan de vorige wedstrijd. Toch goede resultaten voor een goede wedstrijd. Het was bij sommige inzendingen moeilijk om dé perfecte kaart eruit te kiezen. En moge de beste winnen natuurlijk :)
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2010, 14:40:35 door bjarno »
Inactief.
*

Offline jolie

• 63
Gepost op: 13 januari 2010, 18:20:50
Klein commentaar op bjarno's commentaar.
1)Leuke/mooie achtergrond en rand, Wilber met muts een beetje onorigineel idee.

3)Met moeite niet gekozen. Vind het mooi maar een beetje simpel.

5) Te onduidelijk, wie/wat is Chiro Okaarke?

6) Leuk effect, maar mee eens niet echt kerst. Kreeg een beetje het idee dat de kerstman ziek was en zijn baard aan het uitspugen was. ;) Grappig , maar niet kersterig.

8) Vind het niet eerlijk om een plaatje te beoordelen op slecht te lezen tekst wanneer het kleiner geschaald is door een ander.  Het is prima te lezen op originele groote.

12) Ik denk dat de kindertjes kerstliedjes aan het zingen zijn, een eeuw geleden.

Laat het hier even bij om niet te laten weten wat ik ingezonden heb.

Gepost op: 14 januari 2010, 09:59:34
1 - nummer 3
2 - nummer 4
3 - nummer 1

Nummer 3 springt er voor mij echt uit, door de eenvoud, de warme rode kleur en ik heb een zwak voor het gebruikte font (santa's sleigh), die heb ik zelf ook al vaker gebruikt voor kerstkaarten.
Wel vind ik dat de ruimte iets beter verdeeld had kunnen zijn.
Nummer 4 vond ik wel grappig omdat ik nog niet zo lang geleden een wallpaper heb gemaakt in bijna dezelfde kleur en stijl, een stijl die me blijkbaar toch erg bevalt.
Bij nummer 1 ben ik het wel met jolie eens.
De muts is niet origineel, maar de achtergrond vind ik erg mooi :)

2 vond ik trouwens ook erg leuk, maar het grijze trok me niet zo.
Bij 6 kan ik alleen maar aan een bloedbad denken, en het mannetje lijkt hondsdolheid te hebben.
Nummer 7 is natuurlijk heel schattig, en was vast een grote hit in de familie :)
De foto van 9 vond ik leuk, maar de tekst vond ik er niet mooi overheen hangen.
Bij 5 deel ik de mening van jolie weer. Zelfs op de website is het niet helemaal duidelijk hoe het precies zit.
Op 8 en 10 heb ik verder niets aan te merken, het is dat ik andere inzendingen leuker vond...
Het is dat bjarno net vermeldde dat 11 geanimeerd is, want dat is niet te zien op de inzendingenpagina van dit topic.
Iets wat 11 toch wel kan benadelen denk ik, want verder is het een vrij standaard plaatje.
Nummer 12 lijkt dan opeens meer moeite te hebben gekost, terwijl dat misschien niet zo is.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 14 januari 2010, 19:22:39
1: 3 simpel, eenvoudig, mooi dieprood. Die abstracte kerstboom is prachtig.
2: 9 humoristische tekstbehandeling en om iets heel anders te kiezen als onderwerp.
3: 2 simpele vormen, rustige bijna afwezige kleuren. De bedoeling is direct duidelijk.

Nr 1 leuk bedacht om Wilbert te onderscheiden met een kerstman pet.
Nr 8 heel doeltreffend en ook wel grappig gevonden, maar rode letters op een groene achtergrond vind ik walgelijk.
Nr 11 vind ik heel erg uit de tijd. Past eigenlijk niet bij de manier van het tegenwoordige (overdadige) kerstbeleven
Nr 12 is net een bidprentje.

Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 15 januari 2010, 17:10:21
WTF ? waarom zijn ze kleiner ? mijn werkje lijkt ten eerste wazig zo en aan de reacties word hij niet echt goed begrepen!
Cogito ergo sum.
*

Offline dilophodd

• 255
Gepost op: 15 januari 2010, 18:26:28
Is dit echt zo verselijk?
Echt wazig zijn ze niet.
Gepost op: 15 januari 2010, 19:06:38
Is dit echt zo verselijk?
Echt wazig zijn ze niet.

Ik ga veraden welk de mijne is natuurlijk -_-'
Kijk eens naar elke tekst en je zal ergens wel merken dat hij slecht is.
Cogito ergo sum.
*

Offline jolie

• 63
Gepost op: 15 januari 2010, 19:52:13
Om eerlijk te zijn, ik heb geoordeeld op de inzendingen in het originele topic want de animatie van 11 is bijvoorbeeld ook niet meer zichtbaar. En zoals ik zei, 8 is wel duidelijk op normale groote. Het zijn niet zoveel inzendingen dus je kunt makkelijk even in het orginele topic kijken. Misschien even een linkje ernaar in the OP?
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 25 januari 2010, 12:14:27
Daar ben ik weer eens..;)

Mijn top3:
1. Nummer 2
2. nummer 7
3. nummer 3

Ik stel voor om nog twee dagen de tijd te geven om te stemmen.
Stemmen kan dus nog tot woensdag 27 januari 23:59
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 25 januari 2010, 17:15:37
Mijn top3:
1. Nummer 2
2. Nummer 11
3. Nummer 1