Je laatste foto

• 162 Reacties
  • 50830 Gelezen
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 2 januari 2015, 19:51:36
Ik fotografeer tegenwoordig met de Panasonic GX7 (sinds augustus).
Ben er erg blij mee. De camera en lenzen zijn heerlijk compact en lichtgewicht. Dus je neemt ze makkelijk een hele dag mee zonder er veel last van te hebben (in je rugzak naast eten, drinken, etc.).
Mijn meest gebruikte lens is de Panasonic 14-140 f/3.5-5.6. Dit is een erg goede 10x superzoom. Gebruik deze ook met de Raynox DCR150 voor het fotograferen van insecten.

Ik fotografeer vooral vogeltjes, insecten en landschappen:

« Laatst bewerkt op: 2 januari 2015, 20:37:43 door E. Sullock Enzlin »
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 2 januari 2015, 20:30:56
Mooi zeg!

De sprinkhaan vind ik het mooist om naar te kijken. Lekker veel detail(s). Het groene op de kop is net een blad. De zandkorrels zijn ook prachtig. De vogel (lepelaar?) staat voor mijn gevoel net iets te hoog in de foto.

Heb je deze foto´s nog na bewerkt?
Gepost op: 2 januari 2015, 20:43:08
Lepelaar(?) is mooi genomen, je ziet al het komende spoor wat deze vogel gaat lopen. Details van de vogel zijn goed te zien, kleur is ook erg mooi.

Bij de sprinkhaan (of krekel) mis ik de spanning wellicht had deze meer van de kop genomen moeten worden.

Een mooie zeefoto(?) Horizon is mooi recht en op 1/3. Misschien hadden die twee zwarte puntjes meer in het gulden snede punt moeten liggen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 3 januari 2015, 13:52:46
Prachtig werk. Mooie composities, Alles heerlijk scherp.
Detail: "vogeltjes?", volgens mij mag een lepelaar er echt wel wezen....
Merkwaardige kleur trouwens die strandfoto.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 11 januari 2015, 10:50:13
Er is weer leven op dit forum, hoera! Vond het al héél lang héél stil. Donderdag terug van een midweekje Londen met de volgende platen. Ik bewerk ook veel in digiKam maar deze zijn in Gimp bewerkt. Mijn meest gebruikte gereedschappen zijn de "Heal selection" plugin+script, het werken met lagen en laagmodi, nivos en curves en het kloonstempeltje met een zachte borstel. Draaien en vervorming opheffen doe ik het liefts in digikam op 16 bits. In dit geval heb ik niet mijn reflexcamera gebruikt maar had ik de kleine maar fijne Ricoh GR mee,

1. Een klasje basisschoolkinderen in het Tate Modern museum wordt tot poppetjes gereduceerd door het giga kunstwerk dat in de entreehal hangt.

Dwarfed...
by newmikey, on Flickr

2. Tegenover ons hotel werd een gebouw volledig gerenoveerd. De zachte (en onverwachte) tinten van de nog lege verdiepingen intrigeerden me.

What's behind window number two?
by newmikey, on Flickr

3. Ik had al eens eerder gegeten bij Indiaas restaurant Mala op st. Catharine's Docks niet in het minst omdat het zo fijn wandelen is.

St Katharine Docks
by newmikey, on Flickr

4. Van de moderne gebouwen aan de overkant van de Thames springt 1 More Street er toch wel uit door de bijzondere architectuur en het contrast tussen de warme verlichting binnen en de koelheid van het blauwe uurtje begin januari buiten.

More orange and blue
by newmikey, on Flickr

5. Je zou zeggen dat hier aan geknutseld is met zwartwit plus één kleur maar niets is minder waar! Behalve wat extra verzadiging is dit gewoon een kleurenfoto. De andere blauwe accenten in beeld vielen me pas later op, bij het bewerken.
R0004184-London-ISO5000_v1-2015-web by newmikey, on Flickr

6. Het Tate Modern

Tate Modern II by newmikey, on Flickr

7. Een hotel-lobby plafond in de Londense regen

Beyond the light by newmikey, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2015, 20:53:59 door E. Sullock Enzlin »
Open source - smakelijker, verser en goedkoper!
http://mike.bing-photography.com
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 11 januari 2015, 13:20:20
Afgezien van de grote hoeveelheid en de te grote breedte voor het forum vind ik ze stuk voor stuk heel interessant.
Maar ik mis bij allemaal een "focus" punt, een lijn of iets wat speciaal de aandacht moet trekken.
Bijvoorbeeld de eerste foto: Dat vreemde rode voorwerp trekt heel erg de aandacht maar leidt af van de kleine rode figuurtjes die de enorm grote lege ruimte zo spannend maken. Zonder dat rode ding wordt de foto ineens heel spannend.
En ook die foto met die ramen: heel kunstig, maar waar moet ik naar kijken, is er een speciaal raam, is er iets bijzonders aan die ramen enzovoort.
De kleuren van die haven zijn heel mooi gemaakt, integenstelling tot het veel te blauwe van die poort.

Maar al met al moet het een bijzondere ervaring geweest zijn die trip naar Londen en die Rico mag er best wezen en geeft goede resultaten.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 11 januari 2015, 20:57:37
Zeker weten mooie foto's. Gelukkig zet je er tekst en uitleg bij wat je zelf er precies aan mooi/intrigerend vindt.

Je foto's heb ik overigens verkleind zodat ze beter passen. Na img width=700 toevoegen, kijk zelf maar hoe ik het erbij heb gezet. Overigens voor 700 kun je ook andere getallen invullen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 13 januari 2015, 22:56:46
Technisch zijn je foto's allemaal prima in orde Newmikey!
Mij spreekt vooral foto 6 aan. Mooi door de eenvoud.
De kleuren in foto 2 vind ik ook bijzonder.

Foto 3 vind ik de minste van de serie. Beetje rommelig en de foto is eigenlijk te laat genomen. Het licht is in het uur na zonsondergang veel mooier.
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 16 januari 2016, 20:42:26
In de winter fotografeer ik niet zoveel, maar hier wat foto's van het afgelopen jaar:

Gepost op: 17 januari 2016, 02:10:12
Mooie kleuren hoor.
Welke camera heb je?
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 17 januari 2016, 13:21:22
Mooie foto's.
Prachtig scherp, goede achtergronden (voor zover je dat in de hand hebt bij macro's).
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 17 januari 2016, 19:20:43
Dit zijn mooie macro foto's.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 18 januari 2016, 08:53:13
Mooie kleuren hoor.
Welke camera heb je?
Panasonic GX7 met de Panasonic 14-140mm f3.5-5.6.
Bij de derde foto zit er ook nog een Raynox DCR150 voor de lens voor extra vergroting.