Foto aanpassen

• 5 Reacties
  • 144 Gelezen
Gepost op: 4 januari 2019, 09:19:00
Hallo allemaal. Mijn jongste broer is 30 november plotseling overleden, en zijn kinderen hebben een mooie powerpoint-presentatie gemaakt, voor bij de rouwplechtigheid. Nu heb ik mij voorgenomen om een foto te bewerken, met bijv. Een leuke achtergrond van de lucht, of een hemel met sterren. Ik weet nog niet wat ik ga doen, en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Heeft een van jullie goede tips, en een leuk voorbeeld? Met vriendelijke groet, jabuca
Gepost op: 5 januari 2019, 11:36:47
Nog van harte gecondoleerd.
Werk in layers. Op de onderste layer een prachtige achtergrond. Op de voorgrond je onderwerp. Daartussen al je attributen die je er graag bij op zou willen zetten. Tot zover het makkelijke gedeelte. Nu moet je op elke layer die gedeelten selecteren die je wilt tegenhouden of juist wilt behouden dit is het lastigste gedeelte. Uiteindelijk voeg je al je layers tezamen tot 1 foto.

Kijk ook eens hier: http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,1334.msg10372.html#msg10372 dit zijn wat simpele voorbeelden.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 5 januari 2019, 17:10:04
Dankjewel E.Sullock Enzlin. Ik ga hier de komende tijd mee aan de slag, en ik laat van mij horen en/of zien wat  het geworden is.
Met vriendelijke groet, jabuca

Gepost op: 7 januari 2019, 12:39:12
Hallo allemaal. een klein probleem wat ik tegen kom is; ik heb het hoofd van mijn broer met de vrije hand uit de foto gehaald. Nu moet ik de randjes met gum of penseel iets zachter maken, dan een kleur kiezen. Maar kan ik ook de kleur van het gezicht gebruiken, of hoe stel ik vast wat de (juiste) kleur van het gezicht is?
Met vriendelijke groet, jabuca
Gepost op: 7 januari 2019, 18:44:54
Met de pipet (&pipet;).

En om een selectie te maken: http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,2175.0.html maar misschien ben je deze al tegengekomen.
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2019, 18:51:58 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 8 januari 2019, 09:37:07
E.Sullock Enzlin, bedankt. Weer een stapje verder.