Technische camera-beeld corrigeren.

• 35 Reacties
  • 1312 Gelezen
Gepost op: 19 september 2018, 18:48:54
Nog een perspectief schets van de verschillende gebouwen :

2324-0
Gepost op: 21 september 2018, 10:16:44
Als er ergens elementen zijn in de huidige kerk die overeenstemmen met het vroegere gebouw kan men een gelijkaardige oogpunt zoeken via google earth, een schermafdruk maken, in GIMP de ZW foto over de google foto plaatsen, de laag half transparant maken om de ZW foto vervormen naar overeenstemmende punten op de google foto. Er bestaat ook een 3D  tekening van de huidige kerk in google earth, misschien ook een hulp om het juiste oogpunt te vinden en de eventuele vervorming op de op de ZW foto te ontleden.

Gepost op: 21 september 2018, 13:24:03
een gelijkaardige oogpunt zoeken
Inderdaad, daar had ik niet aan gedacht.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 23 september 2018, 11:00:35
@nutello: ik ben eigenlijk heel benieuwd of je een antwoord hebt kunnen vinden tussen al die technische verhalen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 24 september 2018, 10:57:06
Nog een tip voor Nutello. In mijn GIMP installatie heb ik met ShellOut een link naar PaintNet 4.1.1gemaakt (gratis programma). Dit programma aanvaardt veel photoshop plugins. Ik heb daar onder andere de MV's Plugin / Perspective  Transformations staan die gratis is te laden van https://vicanek.de/imageprocessing/perspective.htm. De plugin layout verschijnt klein op het scherm, maar je kan de grootte wijzigen. Interessant om deze plugin te proberen. Vervormen en daarna het formaat met PaintNet in hoogte wijzigen geeft goede resultaten. Ik geef hier maar aan dat men via een ShellOut in GIMP het programma PaintNet kan aanspreken, wijzigingen op een foto maken die na afsluiten worden teruggestuurd naar GIMP. Daar kan men de foto verder bewerken indien nodig. Je kan natuurlijk ook het programma PaintNet rechtstreeks opstarten en daar de perspectieven met de MV plugin wijzigen. De plugin werkt bij mij niet via pspi.exe in GIMP 2.10.6, dus heb ik de link met ShellOut naar PaintNet gemaakt.
Gepost op: 27 september 2018, 01:19:54
Frans, ik heb even te veel andere dingen te doen, binnenkort wil ik hier weer mee verder gaan. Ik ben wel benieuwd of Iarga nog met zijn rekenwerk bezig is maar die zal het ook wel druk hebben.
Denzjos, bedankt, als ik de kans krijg zoek ik de plek van waar de foto gemaakt is en dan 's kijken of ik een en ander kan reproduceren.