Heal selection met GIMP 2.10.6

• 4 Reacties
  • 278 Gelezen
Gepost op: 3 september 2018, 11:37:15
Sinds een paar weken gebruik ik met steeds meer voldoening GIMP 2.10.4 en nu 2.10.6. Ik heb op meerdere sites info gezocht betreffende het installeren van de plugin Resynthesizer voor om de  Heal selection te kunnen gebruiken. Ik heb een uitvoerige youtube filmpje gevonden om de plugin te installeren : 'GIMP 2.10 Tutorial: Resynthesizer is Better Than Photoshop's Content Aware Fill' (https://www.youtube.com/watch?v=J61ExqvNcBQ). Gimp 2.10.6 (64) start op zonder problemen en alle onderdelen zijn in de betreffende menu's te vinden. Na een selectie te hebben gemaakt op een layer krijg ik bij gebruik van 'heal selection' volgende foutmelding : RuntimeError: The texture source is empty. Does any selection include non-transparent pixels?. De bewerking wordt niet uitgevoerd. Wat is hier verkeerd ? Suggesties ? Dank bij voorbaat.
Denzjos
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 4 september 2018, 19:03:48
Helaas kan ik je niet helpen. Ik krijg zelfs de plug-in niet geinstalleerd. Gelukkig kan ik nog teruvallen op Gimp 2.8.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 4 september 2018, 20:14:30
Heb net mijn systeem opnieuw geinstalleerd en tot mijn verbazing zit Gimp 2.10 niet in de repository dus dat wordt handwerk.

Problemen met de resynthesizer plugin is het beste te zoeken op Gimpchat.

Je zult even geduld moeten uitoefenen voordat ik alles weer heb staan zoals ik het wens te hebben staan.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 12 september 2018, 10:24:36
Gepost op: 13 september 2018, 16:01:13
Ha fijn dat installeert een stuk sneller.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin