Meerdere lagen kopiëren en in ander gimp bestand plakken als lagen

• 4 Reacties
  • 567 Gelezen
Gepost op: 2 juli 2018, 15:25:48
Volgens mij heb ik ook eens gezien dat het mogelijk is om tegelijkertijd meerdere lagen, bijvoorbeeld uit een laaggroep, te kopiëren om ze vervolgens in een ander gimp bestand te kunnen plakken als lagen zodat ze ook daar als lagen kunnen worden bewerkt.

Ik heb de zoekfunctie even gebruikt maar meerdere lagen kopiëren en plakken geeft geen resultaat.
Er is vast wel iemand in het forum die weet hoe dit moet of waar ik een video tutorial kan vinden.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 2 juli 2018, 16:26:35
Zet alle lagen aan elkaar vast met het kettingsymbooltje vlak naast het oogje.
Ctrl+C en in de nieuwe afbeelding ctrl+V.
Hoe simpel wil je het hebben?
Maar ongekoppelde lagen in een laaggroep gaan niet mee en met gekoppelde lagen zonder hun laaggroep gaat het ook niet.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 8 juli 2018, 15:07:01
@FransR sorry maar dat werkt niet zoals ik het zo graag zou willen.
In de laaggroep heb ik vier aparte lagen, die heb ik aan elkaar gekoppeld middels de ketting naast het oogje. Vervolgens ga ik op de laaggroep (die wordt blauw) en zeg ik Ctrl-C en in het nieuwe gimp bestand Ctrl-V. Ja inderdaad, dan worden alle lagen in één keer gekopieerd naar het nieuwe bestand maar worden dan weergegeven als één (1) laag. Dat wil ik juist niet, ik wil alle vier de lagen apart in het nieuwe bestand hebben zodat ik ze onafhankelijk van elkaar kan bewerken.

Ook heb ik geprobeerd de 4 aparte lagen tegelijk te selecteren maar dan wordt slechts één (1) laag meegenomen naar het nieuwe bestand, dat werkt dus ook niet.

In dit geval gaat het slechts om vier aparte lagen en die kan ik natuurlijk stuk voor stuk vrij snel kopiëren en plakken.
Maar wat als ik bijvoorbeeld dertig of meer aparte lagen heb ik die ik wil kopiëren en naar het nieuwe bestand wil plakken, allemaal afzonderlijk?
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 9 juli 2018, 13:13:55
Oh, ik schaam me diep.
Ik heb heel kort door de bocht geschreven ctrl-v, maar het moet natuurlijk zijn
"bewerken" >  "Plakken als lagen".
Overigens kan dat alleen in gimp 2.10 en niet in gimp 2.8.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 15 juli 2018, 13:44:11
Dit topic is vanaf dit punt gesplitst in nieuwe mogelijkheden in 2.10
Wat je wilt, dat kun je!