Eerste poging: volledig gemaakt met penselen in Gimp

• 9 Reacties
  • 1313 Gelezen
Gepost op: 8 december 2017, 16:29:41
Ik post hier even mijn eerste poging, gemaakt in Gimp 2.8.22: een kaartje, uitsluitend gemaakt met penselen:

Ik weet wel, het is nog een wijl eer het Pasen is   ;)

Tweede poging, als voorbeeld voor de komende Kerstdagen:

groet,
klokke.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2017, 17:48:42 door klokke »
Doet wel, ziet niet om.
Gepost op: 9 december 2017, 18:29:40
Ik zie dat we hier al vroeg Pasen gaan vieren ;-)

Terzijde. Post je twee pogingen in aparte posten dat is voor andere makkelijker te beoordelen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 9 december 2017, 19:36:51
Twee leuke kaarten, alleen jammer dat de zw/w-foto vertikaal "gecomprimeerd" is.
Gepost op: 9 december 2017, 20:11:04
@ Nutello,

de zw/w-foto heb ik geschaald (het was een verticale foto - de verhoudingen zijn behouden) tot hij voldoende pastte in de ruimte en ook wat bijgesneden (vooral links en onder).
Alle attributen zijn hier in één laag gemaakt.

In het eerste kaartje (Paaskaartje) heb ik een kleurverloop ( als achtergrond) gemaakt en diagonaal gesleept.
Alle attributen zitten hier in een eigen laag. Waarbij de bovenste linker eieren in een decoratielaag zijn gekopieerd met een dekking van 45 en ieder ei ook nog eens, afzonderlijk, geheld werd.
Ik heb daar wat mee geworsteld, en weet niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Her en der zijn er wat attributen, uit de losse pols, aangebracht. Ik heb ook nogal veel geworsteld met de tekst eer ik die naar mijn zin had. :D
Voor mij persoonlijk, is dit het betere ontwerp van de twee.

Ik vrees wel dat mijn volgende creaties iets minder zullen zijn...want ik zal beter willen doen dan de beginontwerpen en minder ongedwongen werken.

groet,
klokke.
« Laatst bewerkt op: 9 december 2017, 20:15:29 door klokke »
Doet wel, ziet niet om.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 10 december 2017, 10:11:45
Je inzet in vooral dat eerste plaatje is groot. Ik denk dat je volgende werken zeker ook de moeite waard zullen zijn om bewonderd te worden.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 15 december 2017, 16:32:01
@ Forum,

Nieuwe poging;

vandaag, in de les, begonnen en deze namiddag verder( een nieuwe kerstkaart) bewerkt en afgewerkt.
Alles is uitsluitend met penselen gemaakt/samengesteld.
De achtergrond eerst ontworpen. =  Het maken van een nieuw kleurverloop en de dekking verlaagd, zodat het geel als een lichtstraal naar beneden valt...
Alle versieringen in een laag; bomen in een laag; kader in laag en gevuld met witte achtergrond en de dekking ook wat verlaagd-- en belijnd; tekst bewerkt met verschillende kleuren.
Grootte van het kaartje: 150mm x 110mm (liggend).

systeem: LinuxMint 64-bit -18.3 --Cinnamon --- Gimp 2.8.22 ----datum ontwerp: 15.12.2017

Groet,
klokke.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2017, 16:38:41 door klokke »
Doet wel, ziet niet om.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 15 december 2017, 16:54:48
Leuk bedacht en uitgevoerd. Weer eens wat anders dan zo'n standaardkerstkaartje. Heel aardig om de driekoningen ook al heel zachtjes in beeld te brengen. De getekende kerstbomen vind ik erg grappig.
Je praat over de gele lichtstraal. Die zou toch op het familie tafereeltje moeten vallen dat rechts op de kaart is afgebeeld?

Toch niets meer aan veranderen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 15 december 2017, 20:36:55
Nog een kaartje ontworpen:

Groet,
klokke.
Doet wel, ziet niet om.
Gepost op: 16 december 2017, 14:14:05
Mooie kaartjes hoor!
Dit zijn dingen die ik niet kan; ik ben meer een technieker en heb voor zo iets nooit inspiratie.
Gelukkig maar dat anderen het kunnen  :P :)
het was een verticale foto - de verhoudingen zijn behouden
Hoe bedoel je? De verhoudingen kloppen toch niet meer?
Gepost op: 13 februari 2018, 17:52:01
Nice