Gemaakt met Blender

• 30 Reacties
  • 445 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 3 oktober 2017, 22:17:30
Citaat
Isometrisch zou ik zelf niet een stijl noemen het is een projectiemethode om ruimtelijke figuren in een plat vak weer te geven maar dat terzijde.
Als dit (Isometric) in de titel van een werkstuk staat dan weet ik wel direct wat ik kan verwachten. Btw. wat is dan of wat bedoel je dan met precies een stijl?=  Serieuze vraag.

Gepikt van andere 3D enthousiastelingen.... mijn versie (heel veel nawerk gedaan met Gimp!): Thanks Gimp ;)

PS. Mijn echte naam is Theo.
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 3 oktober 2017, 22:30:48
Toch eens zeggen...

Soms verlang ik terug naar de tijd dat ik niks begreep van programma´s als Gimp, Inkscape of Blender. Het idee of gevoel dat je iets maakt wat eigenlijk niet kan. Misschien wat nostalgisch... maar ik herinner mij het als de dag van gisteren!
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 3 oktober 2017, 22:43:09
Herkenbaar?
Gepost op: 5 oktober 2017, 21:50:48
Daar heb ik nooit echt bij stil gestaan het was gewoon je fantasie de vrije loop laten gaan.

Terzijde. Stijl zou ik aan kunst, architectuur, de manier waarop je iets doet willen toedichten. Isometrie is voor mij een techniek/hulpmiddel die bedacht is om een ruimtelijk figuur in een plat vlak weer te geven net zoals bv de mercatorprojectie een bepaalde techniek is met bepaalde voordelen voor het weergeven van kaarten.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 8 oktober 2017, 10:53:25
Citaat
Daar heb ik nooit echt bij stil gestaan het was gewoon je fantasie de vrije loop laten gaan.
Dat deed ik ook. Maar de magie is er een beetje vanaf. Bij de 1e dingen die ik deed met Blender dacht ik ´hoe is het mogelijk?!?´. Bij de signatures die ik maakte met Gimp trouwens ook.  Of dat ik een afbeelding  maakte met clouds (renderen) en dan een gradient er over heen. Ik vond het fantastisch! 

Nu ben ik wat beter (kuch... het stinkt hier   ;D) en moet alles bij mij aan bepaalde voorwaarden voldoen want anders vind ik het niet mooi genoeg. Lekker vermoeiend ;)
Gepost op: 11 oktober 2017, 12:20:02
Tja dat is herkenbaar.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 11 oktober 2017, 19:09:11
Ik moet toch wat zeggen over de veertjes op bovenstaande render. Ze liggen niet realistisch. Vanwege het begin- en eindpunt van het veertje, daar waar het draadje ophoudt, verwacht ik dat zo'n veertje maar op één manier op tafel kan liggen en niet anders. Maar zo liggen ze niet. De hoek met de tafel klopt niet.
Afgezien daarvan is het een héél mooie afbeelding. Ik maak het niet na  :o
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2017, 19:14:21 door Nutello »
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 11 oktober 2017, 22:18:41
Citaat
Ze liggen niet realistisch.
Klopt. Had ik ook al gezien. Ik heb ze wel ´goed´ neergelegd maar het lijkt niet goed. Ik heb soms wat lui, dus ik heb het zo maar gelaten.

Citaat
Afgezien daarvan is het een héél mooie afbeelding. Ik maak het niet na
Dank je.
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 19 oktober 2017, 12:04:56

De tafel heb ik gemaakt met Insane Bump Map (Gimp plugin). Viel nog niet mee om de instellingen goed te krijgen. Om eerlijk te zijn was de uitkomst toevallig goed  ???

En dit is mijn nieuwe bureaublad achtergrond. Blender en nabewerking met Gimp.

Zo gebruik ik Gimp nu dus  :)

*

Offline FransR

• 1617
Gepost op: 19 oktober 2017, 13:13:32
Ik ben geen voorstander van steeds het nieuwste, tenzij de nieuwe versie duidelijk iets heeft wat er in een vorige versie nog niet in zat. Dit geldt zowel voor het operating systeem als voor de programma's.

Met L17 bedoel je waarschijnlijk Linux Mint. 17.x heeft "long term support" tot april 2019, dus tot die tijd blijft je systeem up-to-date. Voor oudere computers schijnt 17.x beter te zijn dan 18.x, maar vraag niet waarom.....

De snelheid van Gimp heeft meestal nauwelijks iets met je harddisk te maken, wel bij het lezen en wegschrijven van bestanden natuurlijk.
De gimp versie kun je vinden onder help>info.
En als je overweegt een nieuwe harddisk te nemen denk dan aan een ssd "schijf", razend snel.
*

Offline FransR

• 1617
Gepost op: 19 oktober 2017, 13:18:03
Juweeltjes allebei, mooi die glazen zwaantjes op de echte wat verweerde terras tafel.
Insane Bump ken ik niet maar dit is in ieder geval een leuk resultaat.
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 19 oktober 2017, 21:51:02
Citaat
Insane Bump ken ik niet maar dit is in ieder geval een leuk resultaat.
Daar kun je normal-maps, bump-maps, etc. mee maken. En die gebruik je weer in Blender om te zorgen dat er relief in je afbeelding komt. 

Dat ziet er zo uit:

Ik ben nu bezig om een low-poly huis van textures te voorzien en dat doe ik allemaal met Gimp. Ik weet nog niet of het gaat lukken. Altijd afwachten.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 10:01:15 door tomatito »
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 22 oktober 2017, 08:09:30

Textures gedaan met Gimp. De voorkant en zijkant lijken goed. Het dak (rechterkant) is alleen zo plat als een dubbeltje. Terwijl ik dezelfde materialen en
textures gebruik. Ik vermoed daarom dat het met de belichting te  maken heeft. Maar ook daar krijg ik het niet mee gefixed  >:(
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2017, 09:16:00 door tomatito »
Gepost op: 22 oktober 2017, 12:12:03
Ik zie er niets plats in. Wat ik hieraan leuk vind is het gebruik van een grote lensopening (=kleine scherptediepte) dat is echt goed gelukt al moest ik daarvoor wel eerst drie keer kijken voordat ik het pas zag.

Misschien nog leuk om een klein vogeltje (bv twee boven elkaar) net om de hoek van de deur laten kijken??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1213
Gepost op: 22 oktober 2017, 19:44:23
Citaat
Ik zie er niets plats in
Zo ziet hout er in het echt toch niet uit ;)!

Citaat
Wat ik hieraan leuk vind is het gebruik van een grote lensopening (=kleine scherptediepte) dat is echt goed gelukt
Ik denk dat je depth of field bedoeld. Er zijn in Blender ontzettend veel camera instellingen. Ik heb het gedaan met F-stop en blades (2). Zit dat ook op een echte camera (ik heb geen verstand van fotografie)? Depth of field is ook handig om dingen die niet kloppen of beter kunnen te camoufleren, het wordt toch vervaagd.

Citaat
Misschien nog leuk om een klein vogeltje (bv twee boven elkaar) net om de hoek van de deur laten kijken??
Zou inderdaad heel leuk zijn! Maar het was een oefening met textures voor mij.