DutchGIMPers op de smartphone

• 6 Reacties
  • 2221 Gelezen
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 6 januari 2016, 15:24:10
De huidige lay-out van DutchGIMPers werkt erg slecht op kleine schermen (bijvoorbeeld smartphones) en schermen met een hele hoge resolutie (4K).

Ik heb een nieuw thema ge´nstalleerd die wel goed werkt op smartphones en dergelijke
Als je ingelogd bent kun je nu al het nieuwe thema instellen.

Dit kun je doen door op onderstaande pagina, bovenin het "huidige thema" te wijzigen naar "DG Modern":
http://www.dutchgimpers.nl/index.php?action=profile;area=theme;u=1

Hij is nog niet helemaal klaar.
Dus als je foutjes vind, iets mist of gewoon tips hebt kun je dit gelijk melden in dit topic.
Gepost op: 6 januari 2016, 20:44:23
Ik heb geen smartphone maar de vraag ligt in het verlengde. Is het mogelijk om de heading (de kop van het forum) dynamisch te maken. Dan kunnen we de leden zelf een kop laten ontwerpen. Elke dag/week een andere. Ik heb al eens wat geprobeerd maar zonder succes.

Ook een nieuwskopje/tekstregel (en geanimeerd) zou een welkome aanvulling zijn. Dan was het mogelijk om bv een ieder die het forum bezoekt meteen gelukkig nieuwjaar wensen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 6 januari 2016, 21:50:06
Ja hoor, dat zou ik in de nieuwe template wel kunnen maken!

Ik moet er wel even goed over nadenken omdat de nieuwe layout dus schaalbaar is.
En een plaatje heeft een vaste breedte.
Gepost op: 9 januari 2016, 15:24:38
De kopplaat moet gewoon voldoe aan een bepaalde breedte en hoogte. In de moderatiesectie kun je ergens koptekst en een plaatje opgeven maar dat werkt dus niet.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 16 januari 2016, 21:02:43
Ik heb de nieuwe lay-out actief gezet.
Op een laptop of computerscherm is de website nu een stuk breder. En is er dus meer plek voor de content (tekst en afbeeldingen).
Op een smartphone verdwijnen bepaalde elementen en schaalt alles netjes mee. Op deze manier is de site ook goed te lezen op een klein scherm van een smartphone :)
Gepost op: 16 januari 2016, 21:07:01
op mijn tablet ziet het er chill uit! (smartphone nog net geprobeerd)
mijn laptop heb ik de zoom maar standaard op 80% gezet, want voor mijn laptop is alles nu wel heel groot.
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

Gepost op: 17 januari 2016, 02:08:15
Ik heb de nieuwe lay-out actief gezet.
Cool :)