Indexprint

• 8 Reacties
  • 2341 Gelezen
*

Offline FransR

• 1648
Gepost op: 28 mei 2015, 08:33:09
Ik gebruik v4 van indexprint, werkt altijd heel goed, maar nu heb ik een probleem met het maken van een verzamelprint van een reeks screen dumps.
Ik heb die screendumps gemaakt met Gimp 2.8.14. Om te experimenteren heb ik het geprobeerd met 1 simpele screendump in "naamloos.png" met als resultaat:

Aanroepfout voor procedure 'gimp-file-load':
Kan '/home/frans/documenten/constructies/naamloos.png' niet openen om te lezen: Bestand of map bestaat niet

Andere jpg en/of png bestanden doen het gewoon zoals ik verwacht.

Oeps, ik zie nu dat het niet de screendumps zijn, maar "export als" van deze versie van Gimp, dus elk een willekeurig plaatje.
Kennelijk zien de bestanden van Gimp 2.8.14 er net iets anders uit dan wat indexprint verwacht.
De bestanden zijn met willekeurig ander programma goed te bekijken.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 3 juni 2015, 21:24:42
.......
Kennelijk zien de bestanden van Gimp 2.8.14 er net iets anders uit dan wat indexprint verwacht.
.......
Indexprint gebruikt de routines van Gimp dus als Gimp het kan lezen en laten zien dan kan Indexprint dat ook. Er zijn slechts een paar uitzonderingen: RAW, HDR en postscript files worden niet door Gimp gelezen en dus ook niet door Indexprint. Lezen van deze type bestanden verloopt via extra te installeren plugins (bv UFRAW, Ghostscript).
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1648
Gepost op: 5 juni 2015, 17:28:33
Ik heb nog wat proefjes gedaan:
- ik heb steeds Gimp 2.8.14 gebruikt;
- de betreffende png bestanden zijn gemaakt met "Export as...";
- de bestanden zijn door diverse programma's gewoon te begrijpen;
- indexprint V3.34 (=V4 development) kan allerlei bestanden lezen, maar de betreffende png bestanden niet;
- indexprint V3.31 geeft de bedoelde bestanden keurig weer;
- bestanden van bijvoorbeeld een camera worden wel goed gezien door indexprint V4.

De conclusie kan niet anders zijn dan dat indexprint V3.31 en V4 toch op de een of andere subtiele manier verschillen in interpretatie van de bestanden.

Hierbij 2 van de vele bestanden:

Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 5 juni 2015, 18:58:05
Dat is wel zeer vreemd de core is niet veranderd wat betreft inlezen van bestanden of ik moet iets met de extensie png gedaan hebben, schrijffout o.i.d.

Heb je ook andere png's getest niet door Gimp gemaakt??

Heb je ook geprobeerd met png als kleine zowel als hoofdletters?? Linux maakt daarin onderscheid en ik zie net dat ik kleine letters heb gebruikt.

Heel triviaal: checkbox png staat toch aan??
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2015, 19:05:16 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1648
Gepost op: 5 juni 2015, 22:08:48
Ik heb het gevonden:
indexprint verwacht altijd en overal kleine letters, zelfs als ik in de directory list ergens een map met een hoofdletter heb staan.
Default staat bij mij de map Documenten met een hoofdletter omdat linux dat zo heeft bepaald.......
In de listbox "Open from location" staat dan /home/mijn naam/Documenten/constructies.
Nadat ik "Documenten" heb veranderd op mijn disc in "documenten" ging alles naar wens.

Mooie, strakke en begrijpbare user interface heeft deze nieuwe indexprint trouwens. Prima werk!
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 6 juni 2015, 13:27:24
Dank je alleen dat gedoe met het onderscheid in kleine letters en hoofdletters moet nog veel beter. Eerder had ik het zo gemaakt dat alles naar kleine letters werd geconverteerd maar na internationale 'protesten' heb ik dat weer ongedaan gemaakt.

Er moet nog wel het een en ander gebeuren aan v4 er zijn nog niet geactiveerde opties, overigens het heet geen development versie meer, en toegevoegd is een preview window. Het laatste krijg ik nog steeds niet lekker aan de loop.

Geheel terzijde de plugin registry ligt om de een of andere reden plat. Nou ja plat, je kunt erbij maar als lid is het nog steeds onmogelijk om je plugins te updaten. M.a.w. de indexprint plugin sectie kan ik niet bijwerken naar het nieuwste :(
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1648
Gepost op: 13 mei 2018, 14:04:16
Een oud topic, maar toch aktueel:
In Gimp 2.10 werkt de indexprint (nog) niet. Maar omdat Gimp 2.8 ook nog bestaat zal ik met die indexprint werken. Nog steeds prima programma, pas weer een stuk geschiedenis geordend en van een index voorzien.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 17 mei 2018, 20:14:53
Helaas ik heb versie 2.10 nog niet geinstalleerd dus dat wordt wat moeilijk helpen.

Debuggen.
Start Gimp vanuit de terminal, start indexprint en bekijk de uitkomst.
Bekijk ook de logging van indexprint.

Gooi de .cfg file weg en probeer opnieuw.

Ben benieuwd.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: Gisteren om 16:26:36
Gimp 2.10 geinstalleerd tezamen met indexprint weliswaar onder windows maar de uitkomst kan misschien helpen bij het probleem onder Linux.
Zonder verder iets toe te voegen krijg ik een gtk/gtk.glade library error. In het verleden werd libglade automatisch geinstalleerd met Linux helaas met de laatste versies niet meer althans de ene distributie doet het wel de ander niet. Installeer gtk.libglade dus. Op de registry heb ik dit ook vermeld.

Testen
- Start Gimp via de terminal,
- start Indexprint,
- cancel indexprint,
- exit Gimp.

Bekijk wat er in het terminalvenster wordt weergegeven.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin