rebelle

• 402 Reacties
  • 59651 Gelezen
Gepost op: 15 maart 2015, 17:33:11
Zo ik ben Rebelle , ik werkte vroeger met photoshop maar ben overgestapt naar gimp.

That's me.

evolution : foto bewerkt met cutoutfilter en daarna met de fimstrook van gimp
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2015, 19:36:19 door rebelle »
What  is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gepost op: 15 maart 2015, 19:33:24
The come back

Das een oude bewerking , ik denk dat hij technisch niet goed is , maar ik heb hem laten afprinten in het groot en hij heeft het effect dat ik wou bereiken .
Het is een compilatie van een foto uit de krant ( de ruiter) en een tunnel uit Londen ( internet )

Rebelle
What  is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gepost op: 16 maart 2015, 10:26:37
Klonen, ik probeer het klonen beter onder de hand te krijgen.

De vuilbak , de camera , de regenpijp , de lantaarnpaal en tweemaal hotel weggekloond.

De lantaarnpalen links , en dan heb ik geprobeerd de haag rechtsvoor te vervolmaken en het gazon en de oprit uit te breiden . Aan het gazon moet er zeker nog gewerkt worden en de haag is ook niet af vind ik .( die drie puntjes in het begin vooraan vallen teveel op )
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2015, 21:48:50 door E. Sullock Enzlin »
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 16 maart 2015, 13:20:36
Heel netjes gedaan. Kost wat tijd maar dan heb je ook een goed resultaat.
Ik zou persoonlijk dat perk rechts niet ingekort hebben, het is nu net of de foto veel kleiner is geworden.

Ken je trouwens de resynthesizer plugin met daarin de "heal selection"?
Een deel van je kloonoefening zou je daarmee kunnen uitvoeren, zoals de lantaarn en de vuilnisbak.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 16 maart 2015, 14:30:19
@ frans , ik heb dat perk net langer gemaakt , rechts is het origineel , ik heb die foto groter gemaakt , dus de hagenpartij die afgesneden was bijgemaakt en het gras uitgebreid.
Die plug in ken ik inderdaad niet , ik heb gewoon alles met de kloonstempel gedaan .
Maar ik zal die zeker eens bekijken en mss wel installeren . Bedankt voor de tip .

Groetjes
Rebelle
Gepost op: 16 maart 2015, 15:43:57
Gepost op: 16 maart 2015, 21:43:48
Zo ik ben Rebelle , ik werkte vroeger met photoshop maar ben overgestapt naar gimp.

That's me.

evolution : foto bewerkt met cutoutfilter en daarna met de fimstrook van gimp
Zeer knap werk. Mooi beschaafd randje er omheen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 16 maart 2015, 21:48:20
Klonen, ik probeer het klonen beter onder de hand te krijgen.

De vuilbak , de camera , de regenpijp , de lantaarnpaal en tweemaal hotel weggekloond.

De lantaarnpalen links , en dan heb ik geprobeerd de haag rechtsvoor te vervolmaken en het gazon en de oprit uit te breiden . Aan het gazon moet er zeker nog gewerkt worden en de haag is ook niet af vind ik .( die drie puntjes in het begin vooraan vallen teveel op )
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de resynthesizer plugin dan aan klonen. Al met al knap gedaan.

Terzijde bij het posten voeg bij je afbeelding "img width=500" de breedte toe. Ga niet verder dan 700. Doe je dat toch dan krijg je een horizontale schuifbalk te zien. Bij je post heb ik dat voor je gedaan kijk maar eens wat er verandert is.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 16 maart 2015, 21:50:51

Mooi werk, niets aan toe te voegen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 17 maart 2015, 07:43:12
@ frans , ik heb dat perk net langer gemaakt , rechts is het origineel , ik heb die foto groter gemaakt , dus de hagenpartij die afgesneden was bijgemaakt en het gras uitgebreid.

Ja nu zie ik het, dus heel goed gedaan. De oorzaak? Bij het pleintje en bij het kasteel zijn de teksten en plaatjes omgedraaid: Kloon/origineel en origineel/kloon.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 17 maart 2015, 08:57:01
Mijn kleine sloeber: fotoshoot op 24/12/2013

Frans ik weet het maar, maar ik zag het ook te laat  ;) ::). Dat is om de spanning erin te laten  :-[
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2015, 14:33:49 door rebelle »
Gepost op: 17 maart 2015, 09:16:38

werd gemaakt uit drie verschillende zeŽen, twee luchten en Oostende.
Het enige verschil is een laag blauw met verschillende laagmodus.
Gepost op: 17 maart 2015, 14:30:56

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de resynthesizer plugin dan aan klonen. Al met al knap gedaan.

Terzijde bij het posten voeg bij je afbeelding "img width=500" de breedte toe. Ga niet verder dan 700. Doe je dat toch dan krijg je een horizontale schuifbalk te zien. Bij je post heb ik dat voor je gedaan kijk maar eens wat er verandert is.

Ik werk met Gimp 2.8.14 werkt die resynthesizer plugin naar behoren in de versie voor windows ? Ik heb gelezen dat er met deze versie soms problemen zijn . Ik heb ook geŁpdate van Gimp 2.8.10 en heb me al wel aangepast aan de kleine haperingen zoals bij de transformatietools . Soms denk ik had ik het maar bij de 2.8.10 gelaten .
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2015, 14:43:58 door rebelle »
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 17 maart 2015, 19:19:06
Elke vooruitgang is nog geen verbetering. Dit gezegde geldt ook voor Gimp.
Over het functioneren van deze plugin onder Windows weet ik niets, want ik werk met linux.
Maar ik zou zeggen probeer het, misschien word je razend enthousiast.

Succes en veel plezier met Gimpen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 17 maart 2015, 19:19:31

Ik werk met Gimp 2.8.14 werkt die resynthesizer plugin naar behoren in de versie voor windows ? Ik heb gelezen dat er met deze versie soms problemen zijn . Ik heb ook geŁpdate van Gimp 2.8.10 en heb me al wel aangepast aan de kleine haperingen zoals bij de transformatietools . Soms denk ik had ik het maar bij de 2.8.10 gelaten .
De resynthesizer werkt onder 2.8.14. Nog geen problemen tegen gekomen. 2.8.14 heeft bekende problemen als je er tegen kunt is er prima mee te werken anders gewoon wachten totdat er een update uitkomt. Beste is overigens om op Linux over te stappen dan werkt alles naar behoren. Onder windows is dat heel gemakkelijk: installeer virtualbox en in virtualbox installeer je linux. Vergeet niet de virtualbox extensions daarna te installeren. Open software centre en installeer Gimp. Daarna kun je de plugins/scripts toevoegen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin