Tutorial: niet op reageren

• 5 Reacties
  • 2551 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 22 januari 2015, 23:52:00
Ik zie de laatste tijd tutorials voorbij komen op deze site: een goede zaak  :) Ik lees alleen steeds: niet op reageren, kan nog veranderen, etc.  Waarom niet eerst een tutorial helemaal uitwerken en dan pas online plaatsen?
Gepost op: 23 januari 2015, 06:45:45
Of gewoon even het topic op slot gooien, dan kan er verder niemand op reageren ;)
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 23 januari 2015, 09:36:05
Citaat
Of gewoon even het topic op slot gooien, dan kan er verder niemand op reageren ;)
Ik vind het zelf raar staan, je wilt toch een goede indruk wekken.

Ik weet niet welk (forum) CMS wordt gebruikt. Maar bij Wordpress kun je een bericht opslaan en later pas publiceren.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 23 januari 2015, 13:22:00
Het is een gigantische operatie om van de oude tut's nieuwe te maken: veel edit werk en ook veel uittesten hoe het op het forum terecht komten de vesrchillen zien tussen de gimp-versie van het artikel en de nieuwe Gimp versie 2.8.10.

De eerste artikelen zijn overgezet, maar moeten allemaal critisch bekeken worden, maar tot die tijd zijn ze al wel leesbaar.
Om te voorkomen dat er veel commentaren komen op onjuiste tekst, ontbrekende of verkeerde plaatjes, enzovoort is de rode koptekst geplaatst.
Het kennismakingsartikel is inmiddels klaar en heeft geen rood meer.

Let overigens op hoe deze artikelen nu in het forum staan: als subboards van het item "Artikelen".
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 23 januari 2015, 17:03:32
Ik zal niet een hele discussie beginnen  ;) Ik snap je uitleg hoor maar je kunt toch prima kijken/vergelijken/verbeteren met een concept versie? En iets meer bewerkelijk: subdomein aanmaken, schone installatie van het gebruikte CMS, database importeren... klaar  :) Kun je experimenteren wat je wilt en niemand die het ziet/leest.
Gepost op: 23 januari 2015, 19:02:47
Ja dat kan allemaal maar ik ben een beetje voorzichtig om hier zomaar iets aan te maken. Ik heb niets om mee te experimenteren, de experimenten vinden 'life' plaats.

Overigens we zijn bezig om alle tuts uit de oude doos in het forum te zetten  en dat probeer ik zo snel als mogelijk te doen (en dan kom je leuke verassingen tegen). Daarna kan de oude site opgedoekt worden. En ja dan wacht ons een tweede klus alle tuts doorlopen en eventueel aanpassen aan de laatste Gimp versie. FransR heeft hier al flink zijn handen uit de mouw gestoken met de kennismaking en het resultaat mag er wezen.

En wat FransR zegt daar sta ik achter, ik heb zelf die tekst gecreerd voor dat doel. Ja ik kan het op slot gooien maar dat is niet de bedoeling. Commentaar is altijd toegestaan liefst in de trant van ik wil graag helpen ;)
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin