Installatie probleem met Mac

• 3 Reacties
  • 3301 Gelezen
Gepost op: 28 maart 2014, 18:41:48
Wil een vraag stellen maar weet niet of ik hier goed zit, maar waag het erop.
Bezit sinds kort een Mac en heb Gimp 2.8.8 Mavericks erop gezet.
Heb Lightroom erop staan en Gimp wil ik als ondersteuning gebruiken, eerst voor kloonwerk.
Als een foto in het Gimpvenster staat, is er nergens een bewerking te vinden.
Als ik de gereedschapskist aanklik,komt een verticale lijst met gereedschap tevoorschijn, ook het kloonstempel.
Hoe ik ook zoek, kan nergens vinden hoe ik de grootte kan variŽren , dat is ook zo met de andere onderdelen van de kist.Met Gimpbewerkingen op internet zie ik een vierkant met instellingen? links en rechts van de foto.
Heb ik een verkeerd of onvolledige Gimp erop gezet?? Ben heel erg slecht met zulke dingen.
Kunt u mij(alstublieft) helpen???
Mvg Piet43
Gepost op: 31 maart 2014, 21:37:48
@Piet43,
Heb een apart topic van je bericht gemaakt, hoort eigenlijk bij Index vragen thuis.

Dan je vraag/probleem. Je hebt niets verkeerd gedaan. Onder tabblad Venster vink enkelvenster modus aan. Als het goed is krijg je nu aan weerszijden het gereedschapsvenster en het lagen venster te zien.

Als je kloonstempel in het gereedschapsvenster selecteert kun je de grootte daarvan instellen in de optie sectie die wat lager staat. Helaas is de vertaling misschien niet goed maar met 'size' verander je de grootte (staat standaard op 20.).
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 1 april 2014, 01:04:43
Bedankt voor uw antwoord, is eerste keer dat ik op een forum zit.
Als ik vensters enkel venstermodus,aanvink, komt de gereedschapsvenster links tegen de foto aan, maar kan niets vinden  met "size"  en rechts van de foto komt ook niets te staan,en als ik op laag klik krijg ik een klein venstertje op het scherm en kan deze overal heen slepen.Lagen is nog even een brug te ver.
Heb net ontdekt in "vensters" > koppelbare dialoogvensters > Gereedschap opties.
Deze komen nu rechts van foto, deels Engels, deels NL, maar daar kan ik wel wat mee (woordenboek bv)
Met dit ben ik al erg blij en wil u hartelijk danken voor deze doorbraak.
Mvg
Piet43
Gepost op: 6 april 2014, 20:25:31
Vertaling kan ik niets aan doen.

Onder de gereedschappen staat het eigenschappen 'venster'. Hierin vind je size.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin