het gimp hoekje van gimper47

• 532 Reacties
  • 103244 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 25 september 2013, 12:19:29
Ik denk met iWarp.

Van alles wat ik tot nu toe van je heb gezien vond ik de F16 het mooist. Alles staat mooi een beetje schuin.  De meeste van je werkstukken vind ik wel wat druk. Komt misschien ook door je kleurgebruik (?). 
Gepost op: 25 september 2013, 13:58:15

waarschijnlijk hou ik van drukte,nee hoor maar ik heb wel graag kleuren in mijn afbeeldingen en de een vind dat wat te druk en de ander vind het mooi zo,elk wat wils

« Laatst bewerkt op: 25 september 2013, 15:40:00 door gimper47 »
Gepost op: 25 september 2013, 19:42:01
Gepost op: 26 september 2013, 14:44:27
 FOTO VLOEIT UIT CAMERA
wat heb je nodig

01-een afbeelding van een camera  (transparant)
02-een foto afbeelding

open gimp en maak een nieuwe achtergrond van 640x500    (naar keuze)
ga nu naar uw gereedschap en klik op het -kleurverloop icoon-
ga nogmaals naar gereedschap en klik op het -voorgrond en achtergrond-kleuren icoon en in het -voorgrondkleur wijzigen scherm-dat verschijnt maak je een zachte kleur die voor de voorgrond zal dienen,ik gebruik 5176ba
de achtergrond zet je op -zwart-
ga nu naar uw -gereedschapsopties-en zet de vorm op -radial-
zet nu uw cursor (pijltje) in het midden van uw achtergrond hou links ingedrukt en schuif naar de linker of rechter hoek onderaan en laat los.
Uw achtergrond is nu gekleurd.
Haal nu de camera binnen
ga nu naar uw gereedschap en klik op het -perspectief-icoon
klik nu op uw camera,er verschijnt een raster over,daarmee kan je perspectief van de camera in een zodanige positie brengen dat deze lichtjes naar rechts en naar boven is gericht.-zie afb 2 en 3 klik nu op -transformeren-
ga naar gereedschap en klik op het -draaien icoon-klik nogmaals op de camera er verschijnt een raster over en een screen met schuif,daarmee breng je de camera in de juiste stand -zie afb 4 en 5-en klik nu in het screen op -draaien-
de camera staat nu in de goede hoek,ga nu naar gereedschap en klik op het -verplaats icoon- zet uw cursor op de camera hou links ingedrukt en verschuif de camera in de rechter hoek onderaan.-zie afb 6 en 7-
haal nu de foto afbeelding binnen-zie afb 8-
ga naar gereedschap en klik op het -perspectief icoon-en klik dan met links op uw foto afbeelding,er verschijnt een raster over de afbeelding.-afb 9-
Ga nu naar uw lagen en zet de dekking (grijze balkje staat op 100%) op 0.0% -afb 10-
zet nu uw cursor op de hoek van het raster hou links ingedrukt en breng de hoek naar de lens van de camera toe,doe nogmaals het zelfde met de andere hoek zoals te zien is op -afb 11-en klik dan in het kleine screen op -transformeren-
nu ziet u alleen nog de camera,ga naar uw lagen en zet daar de dekking terug op 100 % nu ziet u de foto verschijnen zoals u deze hebt gevormd.
Klik nu bovenaan op -lagen- en in het rolscreen op -grensgrootte laag....-zie afb 13
er verschijnt nu een screen zie -afb 14- 
01-verhoog de breedte naar 550 -
zorg er voor dat het kettinkje gesloten is (er eventueel eens op klikken)
02-klik op centreren
03-klik op schalen
ga nu naar -zie afb 15-
01-filters
02-vervormingen
03-klik op iworp..
nu verschijnt er een screen -zie afb 16-
01-zet daar een bolletje bij verplaatsen
02-zet de vervormingstraal op 63
ga nu in dat screen uw afbeelding vervormen zoals te zien in -afb 17-en klik -ok-
nu krijgt u volgend beeld zie -afb 18-
ga nu naar uw lagen en klik met rechts op de fotolaag en klik in het rolscreen op-laagmasker toevoegen-
zet nu in uw gereedschap de voor achtergrond kleur op zwart en wit
klik in gereedschap op het -kleurverloop icoon-
kijk in uw gereedschapsopties dat de vorm nog op -radiaal-staat
klik in lagen met links op het laagmasker (selecteren)

nu wordt het een beetje zoeken
ga met uw cursor op het smalle deel van uw foto staan hou links ingedrukt en trek een schuine lijn naar boven of onder en laat los
u ziet nu dat het beeld over de lengte van die lijn doorzichtig word
als dat nog niet naar uw zin is klik dan op uw toetsenbord gelijk op ctrl en z
nu zal de bewerking verdwijnen en kunt ge de lijn nog eens over doen
nu heb ik al een doorzichtig beeld tegen de lens -zie afb -19- maar dat is nog niet perfect.
Ga naar gereedschap en klik op
01-penseel
02-klik in gereedschapsopties een zachte brush hardnes 25
03-zet de dekking op 15
04-klik nu een aantal keer op de foto zowat rond de lens van de camera
nu zal de foto daar nog doorzichtiger worden en word de scherpe rand op die plaats weg gewerkt en is het alsof de foto uit de camera vloeit

hier ook als het resultaat niet voldoed klik dan op ctrl en z dan gaat u een stap terug klikt u nogmaals op ctrlen z gaat u een tweede stap terug en dan kan u vorige bewerking herhalen tot u tevreden bent,het is een beetje oefenen

als de bewerking voldoet ga dan naar uw lagen klik met rechts op het laagmasker en in het rolscreen klik je op laagmasker toepassen

nu gaan we de foto wat verscherpen ga naar
01-filters
02-versterken
03-klik op verscherpen

er verschijnt een screen -zie afb 22-
zet daar de scherpte op ongeveer 43 (kijk in het schermpje u ziet het beeld verscherpen)  en klik -ok-

nu maken we een schaduw bij de camera
01-klik in lagen met links op de cameralaag
02-klik op filters       -zie afb 23-
03-licht en schaduw
04-klik op slagschaduw

er verschijnt nu een screen zet daar   -zie afb 24-
verschuiving x op 8
verschuiving y op 8
vervagingstraal op 15
bij herschalen toestaan het vinkje weg doen !!!
klik ok

ga nu naar uw lagen en klik met rechts op de laag met de foto,en in het rolscreen klik je op -alpha naar selectie-
nu ziet u een stippel rond de foto behalve daar waar het beeld doorzichtig is en dat is goed
nu maken we een schaduw rond de foto

ga naar
01-filters
02-klik op -slagschaduw herhalen-
nu is er een schaduw onder de foto
ga nu naar
01-selecteren
02-klik in rolscreen op -x geen-
de afbeelding is nu klaar bestand exporteren enz.....[/size]

afb 01

afb 02

afb 03

afb 04

afb 05

afb 06

afb 07

afb 08

afb 09

afb 10

afb 11

afb 12

afb 13

afb 14 A

afb 14 B

afb 15

afb 16

afb 17

afb 18

afb 19

afb 20

afb 21

afb 22

afb 23

afb 24

EINDRESULTAAT

:arrow:
Gepost op: 28 september 2013, 13:16:41
Ha een mooie tutorial. Als ik even tijd heb verplaats ik dit naar de rubriek tutorials.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 28 september 2013, 19:12:32
dag allemaal
 met alle respect hoor , maar deze tutorial bestaat al geruime tijd .
zie http:/youtu.be/HoXEARiGJeQ
heb het zelf ook al eens gemaakt bij wijze van oefening.
maar het is best wel mooi gedaan.

hoe krijg je overigens zo'n aanklikbare link in je berichten ?
« Laatst bewerkt op: 28 september 2013, 19:14:36 door witi77 »
Gepost op: 29 september 2013, 19:49:49
WITI77 ik ben eens op zoek gegaan of er een tutorial bestaat over een afbeelding die uit een camera vloeit,en inderdaad na lang zoeken heb ik er een gevonden.
ik geef hier de link mee om deze tutorial te bekijken,ik ga wel mijn afbeeldingen laten staan misschien heeft er wel iemand wat aan.[/
color]
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HoXEARiGJeQ
Gepost op: 29 september 2013, 20:06:11
Gepost op: 9 oktober 2013, 15:49:42

oeps....foutje

Gepost op: 9 oktober 2013, 22:08:08
Lijkt wel 911 ;D maar mooi gedaan hoewel de voet van de nog staande toren wat onrealistisch lijkt.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 10 oktober 2013, 07:59:05
LOL, die toren is het enige wat er nog enigszins realistisch uitziet...
Gepost op: 11 oktober 2013, 22:51:34
de toren laten zakken tot  aan de rand van de foto lijkt me beter, of... misschien de onderkant van de toren in een stofwolk hullen. zo zou ik het waarschijnlijk doen, maar ja ...wie ben ik   :)
Gepost op: 14 oktober 2013, 13:44:02

met liefde genieten van de ondergaande zon

molen aan de schelde te doel,het dorp dat gedoemd is te verdwijnen om plaats te maken voor de havenindustrie
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2013, 15:37:53 door gimper47 »
Gepost op: 14 oktober 2013, 16:53:21
Dat zijn mooie kunstwerkjes maarrrrrr......

Bij de eerste vind ik dat een iets betere symmetrie op z'n plaats zou zijn, de handen trekken wel veel aandacht en leiden de aandacht weg van het paar.

Bij de tweede vind ik de overgang tussen de twee foto's storend, een vloeiender overgang is denk ik zeer gewenst.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 14 oktober 2013, 18:22:14

ik heb de handen hier wat minder zichtbaar gemaakt zodat de aandacht nu meer naar de afbeelding (het koppel) gaat
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2013, 13:50:07 door gimper47 »