My MyPaint

• 9 Reacties
  • 8150 Gelezen
Gepost op: 25 mei 2013, 23:36:18
Hi everybody,

ik heb een paar dagen geleden MyPaint op mijn PC ge´nstalleerd. Maar alhoewel 1.1.0 al uit is, heb ik toch 0.9.1 gekregen. Waarom ? Rondsurfend op het internet zag ik dat de meeste tutorials met een enkel-venster modus werken. Hoe stel ik dat in ? ik heb voor alles een apart venstertje(kleur, penselen)
Ik vind dat er ook niet veel info over dit programma te vinden is op het internet. jammer !
Ik heb tot hier toe nog geen positieve ervaringen met MyPaint. spijtig want iedereen bejubelt het programma. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nog geen tekentablet heb, wat het werken natuurlijk wel vergemakkelijkt. voelt iemand van jullie zich geroepen om mij een duwtje in de rug te geven, zodat ook ik in de toekomst wat enthousiaster kan zijn.

bij voorbaat dank     
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2013, 00:09:41 door witi77 »
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 26 mei 2013, 07:43:15
In Gimp kun je de enkel venster modus inschakelen door te klikken op :
"Vensters" > "Enkel venster modus".

In MyPaint werkt het bijna net zo: klap "MyPaint" uit en vink daarin aan: "View" > "Subwindows"
of heel veel sneller en makkelijker: druk de tab-toets even in.

Waarom je 0.9.1 hebt gekregen weet ik niet en ik weet ook niet hoe je dat moet oplossen.
In 1.1.0 zitten wat extra mogelijkheden, zoals gespiegeld tekenen.
De officiele site geeft aan dat 1.1.0 officieel uit is voor Linux......
Maar hoe dat met Windows is kan ik niet zeggen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 26 mei 2013, 10:08:50
Ik heb even gekeken onder View, daar vind ik Toggle Subwindow en als ik daar op klik verdwijnen mijn venstertjes en blijft alleen nog het grote, witte werkblad over. Met de Tabtoets idem dito.Als ik mijn venstertjes weer terug haal zijn ze nog steeds van elkaar gescheiden. Een hereniging zit er blijkbaar niet in. kan dat misschien ook te maken hebben met mijn 0.9.1 versie.

Toch bedankt voor je snelle reactie.
Gepost op: 27 mei 2013, 21:29:05
Voor windows is er een 1.0.0 versie of ik moet mij zeer sterk vergissen.

Net even gekeken en ja v1.0.0 is de laatste v1.1.0 is in de maak; wikipagina: http://wiki.mypaint.info/Development/Packaging#Windows

Op Gimpchat.com: http://www.gimpchat.com/search.php?keywords=mypaint&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Search
en hou vooral Griatch in de gaten die maakt super tekeningen.

Ook op Gimptalk vind je veel over MyPaint.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2013, 21:39:05 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 28 mei 2013, 00:01:19
bedankt voor de informatie. ik heb net de 1.0.0 versie gedownload en ja , het ziet er toch wel anders(beter) uit. de kleuren-en penseelvensters zijn nog wel van het werkvlak gescheiden, maar nu kan ik het bovenstaande ook nog wel eens proberen. de andere links heb ik nog niet bekeken, maar dat ga ik zeker nog doen. tekenen en schilderen is nu eenmaal mijn hobby.

bedankt voor jullie hulp.
 groetjes
Gepost op: 30 mei 2013, 20:58:43
ik wil hier nog even melden, voor eventuele andere gebruikers, dat de enkel-venster modus wel degelijk bestaat. ik heb het pfff... eindelijk gevonden.
Wanneer je een venstertje opent zie je bovenaan een stippellijn met daarachter een pijltje. klik daarop en ...hupsekee.  Dit gaat ook  zo met alle andere te openen vensters. Simple comme bonjour.

daaag
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 31 mei 2013, 08:17:10
Fijn dat je het gevonden hebt.
Ik had het plan om er vandaag eens serieus naar te kijken, maar dat hoeft dus niet meer.

Ik ben benieuwd naar je tekenresultaten. Laat je er op dit forum iets van zien?
Veel plezier!
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 31 mei 2013, 18:43:27
Fijn Frans dat ik tenminste al ÚÚn bewonderaar heb, maar ik heb alleen gezegd dat tekenen mijn hobby is.
Niet dat ik ook echt kan tekenen. Maar moest ik er boven alle verwachting toch in slagen iets degelijks te maken, dan zal ik het met plezier laten zien.
mijn tekentablet is ondertussen al besteld.

daaaag !
Gepost op: 7 juni 2013, 14:53:31
goede middag
hier ben ik weer.
mijn tekentablet is aangekomen en alles is ge´nstalleerd(hoop ik) maar het werkt niet zoals het hoort.
telkens wanneer ik het tablet met de pen aanraak verschijnt er een soort druppel en een cirkel. dat is zeer frustrerend en bovendien valt er zo niet mee te tekenen. dat moet toch op de een of andere manier te verhelpen zijn. Heeft hier soms iemand ervaring mee.
ik wacht met spanning op een reactie.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 8 juni 2013, 08:11:48
Misschien moet het tablet nog geconfigureerd worden.
Klik op "Bewerken" > "Invoerapparaten" en kijk eens of je daar iets mee kunt.
Staat je tablet in het lijstje?
Details weet ik zo niet, maar ik zou ergens in die hoek mijn speurtocht beginnen.......

Succes en sterkte (en als het gelukt is veel plezier met je tablet)
Wat je wilt, dat kun je!