[ARTIKEL/TUTORIAL] Zo maak je een plaatje transparant!

• 6 Reacties
  • 1778 Gelezen
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 5 februari 2009, 10:47:56
Hallo,

ik heb nog even een artikel geschreven(ben ziek dus zit de hele dag achter de computer)!
Was het al eerder van plan maar had nu dus de tijd!
Tips of comments? Post ze!

Blanco
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 5 februari 2009, 12:09:02
Het zou gemakkelijk zijn indien je meteen maar der link naar het artikel ook toevoegd.
Zo
http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Beginners.PlaatjeTransparantMaken

EEN kleur hoeft niet, als je maar de drempelwaarde van de toverstaf maar iets hoger zet?!

Ik zou het iets algemener stellen:
Je wilt dit of dat niet meer zien, er moet iets transparant worden.
En dan is het stappen plan:
1 Zorg ervoor dat het plaatje een alpha channel heeft (met je uitleg hoe men dat doet)
2 Kies uit, wat weg moet, en dan b.v. je voorbeeld aan halen.
3 Delete de keuze
4 Sla het plaatje als gif of png op omdat die kunnen transparantie aan kunnen.

Peter
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 5 februari 2009, 12:11:05
Dit is gewoon een tutorial voor de beginnende gebruiker!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 5 februari 2009, 12:19:42
Dit is gewoon een tutorial voor de beginnende gebruiker!
Duidelijk,

Maar het meest belangrijke is toch het 'alpha' channel (desnoods)  (gif's hebben dat mischien al!) toevoegen en in het goede formaat opbergen?

En ik vind het goed dat je een eenvoudig voorbeeld neemt (achtergrond van een plaatje van EEN kleur)!

Tja, daar komt mijn 'wiskunde' achtergrond naar voren: meteen maar 'algemeen' zeggen wat men moet weten  ;) en indien men het 'geschikt' weet uit te leggen is er ook een beginner mee gediend, niet soms?

En ik wil jouw werk op geen manier 'afkraken' in tegendeel!
Peter
Gepost op: 5 februari 2009, 12:56:15
Zeker een zeer goede tut, heel overzichtelijk dat je elke stap in een andere kolom hebt gezet!
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
*

fransr

Gepost op: 5 februari 2009, 13:27:57
Mooi overzichtelijk met elke stap in een apart veldje en met een duidelijk voorbeeld ernaast.

Ik hoop dat je weer gauw gezond bent, hoewel... . Je ziekte levert in ieder geval wel iets moois op.

Toch veel sterkte!
*

Offline Blanco

• 217
Gepost op: 5 februari 2009, 13:31:04
Mooi overzichtelijk met elke stap in een apart veldje en met een duidelijk voorbeeld ernaast.

Ik hoop dat je weer gauw gezond bent, hoewel... . Je ziekte levert in ieder geval wel iets moois op.

Toch veel sterkte!

Bedankt! Ik was het al van plan maar ik heb nog genoeg andere dingen te doen dus anders was het er wel gekomen alleen heel wat later!