[tekst] Uitleg voor een tekst (NL)

• 8 Reacties
  • 5214 Gelezen
Gepost op: 6 februari 2013, 21:25:08
Ik heb een kleine uitleg geschreven voor iemand op een chat. Het is een simpele uitleg (in mijn ogen) maar misschien voor beginners wel leuk.

Het was in eerste instantie niet de bedoeling om openbaar te maken vandaar geen mooie lay-out en wat spel foutjes. Maar ik hoop dat hij vooral duidelijk is ;)
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

Gepost op: 7 februari 2013, 11:54:19
Toch een prima uitleg.  Vermeld wel graag met welke versie Gimp je hebt gewerkt.

Titel dekt de lading niet geheel. Ik weet zo een twee drie ook geen betere.
Verbeter de spelfoutjes en er staat weer een mooie tutorial.

Heb je ook geprobeerd of je het makkelijk kunt printen??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1195
Gepost op: 7 februari 2013, 17:18:07
Prima tutorial hoor  :) Ik herken deze stijl volgens mij wel van je signatures  ;)

Een dingetje: als ik blur gebruik... altijd laag naar afbeeldingsgrote maken. Anders stopt de blur ineens op de rand van je selectie (=niet mooi).
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2013, 17:19:57 door tomatito »
Gepost op: 7 februari 2013, 22:18:34
Prima tutorial hoor  :) Ik herken deze stijl volgens mij wel van je signatures  ;)

Een dingetje: als ik blur gebruik... altijd laag naar afbeeldingsgrote maken. Anders stopt de blur ineens op de rand van je selectie (=niet mooi).
Ohja, dat probleem ken ik :-[ niet aan gedacht omdat het toevallig niet bij deze tekst gebeurden... ik gebruik het grooste deel hiervan ook in sig inderdaad maar heb dit eigenlijk geschreven omdat cas (jongen van de chat) een photoshop CS tut had voor zoon soort tekst. En die wou hij in gimp maken. Dus toen heb ik op deze manier laten zien hoe ik het zou doen.

Heb je ook geprobeerd of je het makkelijk kunt printen??
Nee, zoals ik al zei. Was eerst voor 1 persoon bedoelt, toen die hem makkelijk te volgen vond besloot ik dat er misschien meer mensen waren die er wat aan vonden.
Als je ideeŽn heb hoe hij beter zou zijn (qua forum geven), wil ik hem wel eens in een andere vorm opschrijven.
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2013, 22:20:54 door Tijger99 »
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 10 februari 2013, 14:35:01
Zag hem al op Ikariam, mooie tut, niks mis mee :)
Gepost op: 1 april 2013, 17:12:56
Leuke tutorial. Iets nieuws wat ik ervan geleerd heb: ik heb altijd gedacht dat je tekstlagen eerst in een selectie o.i.d. moest omzetten voordat je met bewerkingen als een verloop aan de slag kon. Wel handig te weten omdat dat helemaal niet hoeft. Wel krijg je terecht de waarschuwing dat bij het bewerken van de tekst die andere bewerkingen verloren gaan. Dus als je een fraai teksteffect maakt voor het woord "Jantje"  kun je die op het einde van het proces niet meer in "Pietje" veranderen. Of is daar toch een trucje voor? Ik zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat ik een aantal tabbladen maak voor websites en af en toe een nieuwe afbeelding hebben met precies dezelfde effecten maar een andere tekst, ben benieuwd of dat kan!
Gepost op: 1 april 2013, 19:45:23
Kan alleen op de tekstlaag dus........helaas maar met een script.......is het wel mogelijk.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 8 augustus 2017, 20:36:37
Dag,

Ben nieuw op gimp, zoek naar uitleg over tekst invoegen, kom geen enkele die ik snap tegen. Waar vind ik jouw uitleg, hoe open ik die?

Groet,

Jos Boom
*

Offline FransR

• 1579
Gepost op: 9 augustus 2017, 08:09:41
In de tutorial "gimp voor beginners" "kennismaking met Gimp" staat halverwege een paragraaf "tekst", ik denk dat je daarmee kunt beginnen