Stel je voor!

• 237 Reacties
  • 61316 Gelezen
Gepost op: 28 juli 2016, 21:33:04
Welkom Jurriaan. Toch ben ik wel benieuwd naar je creaties al is het alleen al om dat stukje wat je met Gimp hebt gedaan en vooral waarom. Dat je Raw Therapee ook gebruikt vind ik leuk en vooral dan hoe je dat in combinatie met GIMP gebruikt.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 23 januari 2017, 18:01:43
Hoe kom je aan je forumnaam?
Heb ik uit mijn duim gezogen

Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Ik ben zelfstandig auteur en redacteur en illustreer eigen werk

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Bloos ... vandaag voor het eerst, omdat ik antwoord zoek op een vraag en dat nergens kon vinden.

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
Ik freubel wat af, vind alles leuk.

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?
Niks hoor, ik kan er best mee omgaan.

Wat wil je nog meer kwijt?
Heb wel wat oude spullen te koop ... maar geloof niet dat het hier de plek is om die aan te bieden :-)
Gepost op: 27 januari 2017, 18:52:08
Welkom Mies. Wel nieuwsgierig natuurlijk naar je illustraties. Je kunt daar dan (positief) commentaar op krijgen uiteraard met als doel je illustraties te verbeteren ;D Ennne... verkopen is hier inderdaad niet toegestaan daarvoor heb je marktplaats
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 29 mei 2017, 12:00:28
Hoi hoi,

ik ben Wellemieke, 't is te zeggen, zo noemde mijn mams me toen ik klein was.

Sinds kort tracht ik iets meer te halen uit mijn fototoestel. Vandaar mijn interesse in Gimp. Mijn pc draait op Linux, dus Gimp zat in het pakket. Ik heb al enkele tutorials doorworsteld en het begin is gezet.
Ik besteed ook heel wat tijd aan lezen, zelf kleding maken, plotteren en algemeen gefreubel.

Hier een van mijn (weinige) creaties:

Ik hoop nog te leren hoe ik de schaduw van het gezicht verwijder.

Groetjes,
Wellemieke.
Gepost op: 29 mei 2017, 14:40:41
Allemaal heel hartelijk dank voor het warme welkom.
Sorry dat mijn bericht zo lang heeft geduurd, maar ik ben ernstig ziek geweest.
Begin nu wat op te knappen en zal me binnenkort eens gaan verdiepen in de lessen.
Lijkt me leuk om deze gimp uitdagingen aan te gaan.

Ook ga ik een paar psp werkjes van mij posten.
Ze dragen het watermerk pinkie want dat was mijn nickname.
Hoop dat jullie ze mooi vinden.

Lieve groetjes van Betsie 1945
Gepost op: 2 juni 2017, 19:10:39
Hoi hoi,

ik ben Wellemieke, 't is te zeggen, zo noemde mijn mams me toen ik klein was.

Sinds kort tracht ik iets meer te halen uit mijn fototoestel. Vandaar mijn interesse in Gimp. Mijn pc draait op Linux, dus Gimp zat in het pakket. Ik heb al enkele tutorials doorworsteld en het begin is gezet.
Ik besteed ook heel wat tijd aan lezen, zelf kleding maken, plotteren en algemeen gefreubel.

Hier een van mijn (weinige) creaties:
......
Ik hoop nog te leren hoe ik de schaduw van het gezicht verwijder.

Welkom Wellemieke.

Leuk om te horen dat je ons gevonden hebt. Ik zou alleen oppassen dat je niet alles uit je fototoestel haalt anders kun je hier niks meer posten ;D

Maak je eigen pagina aan, kijk maar eens naar anderen, en post en vraag er lustig oplos we proberen je dan zo goed als mogelijk te helpen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 2 juni 2017, 19:27:16
Allemaal heel hartelijk dank voor het warme welkom.
Sorry dat mijn bericht zo lang heeft geduurd, maar ik ben ernstig ziek geweest.
Begin nu wat op te knappen en zal me binnenkort eens gaan verdiepen in de lessen.
Lijkt me leuk om deze gimp uitdagingen aan te gaan.

Ook ga ik een paar psp werkjes van mij posten.
Ze dragen het watermerk pinkie want dat was mijn nickname.
Hoop dat jullie ze mooi vinden.

Lieve groetjes van Betsie 1945
Welkom Betsie 1945.
Ik heb inmiddels je eerste werkjes bekeken en die mogen er wezen. Hoop dat je herstel voorspoedig gaat en dat we nog veeeel meer werkjes van je mogen aanschouwen.

Hint.
Post niet teveel werkjes tegelijk. Geef mensen de tijd om op een werkje te kunnen reageren.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 2 juni 2017, 19:39:05
Bedankt voor het welkom.
Leuk dat je mijn eerste werkjes hebt bekeken en dank je wel voor het compliment.
Inmiddels heb ik er weer eentje geplaatst en zal niet te veel in een keer posten.
Zal de hint ter harte nemen.

Fijne Pinksterdagen
Gepost op: 13 juni 2017, 09:43:55
Hoe kom je aan je forumnaam?
Is mijn eigen naam
Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Werk als grafisch ontwerpster/graphicus/photoshop-gimp (vooral bezig met animatie)
Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Vanaf vandaag
Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
Vele
Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?
Lijkt me oke
Wat wil je nog meer kwijt?
Ik hoop hier vrienden te maken en veel van Gimp op te steken

« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 09:46:04 door Tamara »
Gepost op: 15 juni 2017, 20:56:55
Welkom Tamara.
Als ik kijk naar je achtergrond dan geloof ik dat we vele creaties zullen gaan zien. Voor animaties moet je eens naar Gimp-GAP kijken. Maar kijk ook eens wat verder, bijvoorbeeld bij www.gimpchat.com (wel helemaal in het Engels) of bij https://www.gimp-werkstatt.de (geheel in het Duits, denk om de s in https).

Maar uiteraard kunnen we je ook hier helpen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 27 augustus 2017, 19:21:37
Goedendag allen.

ik ben Poppe een fervent Linux gebruiker en derhalve op programma's als Gimp aangewezen.
Ik ben heel slecht in dit soort programma's want ik zie al gauw door de bomen het bos niet meer en vind dan  het programma ondoorzichtig en daardoor onbruikbaar, ik moet dingen in Jip&Janneke taal hebben anders kan ik er niets mee want gebruikershandleidingen worden door nerds geschreven en daardoor voor de simpele gebruiker onleesbaar.
op dit forum hoop ik wat meer dingen over Gimp te leren zodat ik er ook mee kan werken
Gepost op: 27 augustus 2017, 21:25:35
Welkom PoppeSchuitema,

Als ik zo je reactie lees dan begrijp ik een ding niet: Linux vinden de meesten lastig, geen Jip&Janneke taal. Om maar niet te spreken over de installatie. Gelukkig is daar veel in verbeterd.

Gimp is niet makkelijk om te leren maar dat is photoshop ook niet. Een hele mooie handleiding is niet direct voorhanden al hoewel daar ook veel verbetering in valt te constateren. Hier vind je in ieder geval veel tutorials voor zowel de beginner als de gevorderde en kom je er niet uit...... dan stel je hier toch gewoon je probleemvraag. 10 tegen 1 wordt de vraag nog dezelfde dag of de dag erop beantwoord.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 31 augustus 2017, 20:03:55
ik ben een fervent Linux gebruiker.
gebruikershandleidingen worden door nerds geschreven
Hallo Poppe, ik vind juist Linux ontzettend voor nerds.
Een jaartje of zo had ik Ubuntu maar omdat ik altijd van alles uitprobeer moest ik bij iedere "scheet" weer uitvogelen hoe ik het onder Linux aan de praat krijg.
Daarom ben ik weer teruggegaan naar Windhoos.
Veel plezier met Gimp! :)