Hallo iedereen,
ik ben nieuw op dit forum. Mijn gebruikersnaam is: 'klokke'.
Sedert één jaar gebruik ik Gimp (2.8.22). Ik volg momenteel ook cursus om te leren werken met Gimp.
Gimp is op alle computers, hier in huis, geïnstalleerd en het hoofdbesturingssysteem dat ik gebruik is PCLinuxOS64-Tde (Trinity) = een 'Linux-gestuurd besturingssysteem'. Ook PCLinuxOS64-Kde5-, Maté-, Xfce-, LinuxMint64- 18.2 Cinnamon-, Maté- Xfce, Ubuntu64- 16.04.3 LTS, Lubuntu, ElementaryOS, en nog enkele andere distro's om te testen in een virtuele omgeving -- VirtualBox ).
Windows heb ik drie jaar geleden vaarwel gezegd.
Eerlijk geschreven, ik mis het hoegenaamd niet.
Maar Gimp is geschikt voor alle computerbesturingsplatformen.
Ik ben gepensioneerd ambtenaar (lesgever Houtbewerking, ICT, Technisch Tekenen en Praktijk Hout) sedert een viertal jaar.
Ik ben gaan werken toen ik 17 jaar was, ( en afgestudeerd aan een Technische school waar ik later ook les zou geven ) en dat gedurende 8 jaar, in een schrijnwerkerij.
Daarna, tot aan mijn pensioen, 37 jaar lesgever aan een Technische school in West-Vlaanderen, België).
Ik ken dit forum al een tijdje, maar ik heb, pas gisteren, beslist om me hier te registreren.
Ik vind hier heel wat info die ik nog niet ken en die ik wel kan gebruiken.
Ik ben alleenstaande vader van 3 volwassenen zonen en een volwassen dochter. Ook opa van vier kleinkinderen.