Stel je voor!

• 240 Reacties
  • 74393 Gelezen
Gepost op: 15 mei 2009, 21:13:08
Pentaxke stelt zich voor:
Hoe kom ik aan mijn naam: Lange tijd met een Pentax *ist D gefotografeerd (heb hem nog steeds.)
Echte naam: Marc voor de vrinden.
De rest: ik ben beheerder/eigenaar van http://www.digifotofreak.nl en gezien we verbroederd zijn, vond ik het op zijn minst gepast om me hier ook maar te registreren. Veel fotografie, en heel veel tijd steken in onze website (we hebben net een verandering van de lay-out uitgevoerd (pfffew!)

Vragen: vuur af.

*

Offline admin

• 852
Gepost op: 15 mei 2009, 23:33:40
Welkom!
Ik heb nog wel wat vraagjes ;)
Welke programma's gebruik je om je gemaakte foto's te ordenen/archiveren, bewerken ?
Gepost op: 2 juni 2009, 14:09:34
Kanon? [check!] Kanonskogels? [check!] Lontje? [check!] Vuur? [CHECK!]

...

VUURT AF

...

ehm... juist ja.

ik had 1 vraag (welkom overigens): je bent aardig bekend in de wereld van sites maken e.d. en het bijbehorende forummen (als ik het goed heb).

Geef is Tops en Tips om DG (Dutchgimpers) te verbeteren

groetjes! and enjoy your stay! :P :P
*

john

Gepost op: 10 juni 2009, 21:34:17
Hoe kom je aan je forumnaam?
Gewoon mijn voornaam.

Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Ik ben 52 jaar.
Ik werk in mijn eigen ijzerwaren en gereedschappen winkel/webshop.
Mijn hobby's zijn modelbouw, computeren (visual basic , visual webdevelper , .net sinds kort gimp), fotograferen.
Mijn opleiding is op MBO niveau in vele verschillende richtingen (moet wel met een eigen bedrijf).

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Ongeveer 2 weken.

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
Heb ik nog niet.

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?
Ik ben nog tekort met gimp bezig.

Wat wil je nog meer kwijt?
Momenteel niets.
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 11 juni 2009, 16:36:00
Welkom John!
Ik ben zelf softwareontwikkelaar (nu nog stage, maar na de zomervakantie in dienst hier), maar met Visual Basic heb ik nog nooit iets gedaan. Ik programmeer vooral in C# en Clarion. Voor het web html/css php/sql.
Verder wel eens iets gedaan in Java en in Python.
Gepost op: 25 november 2009, 21:04:50
Is een hele tijd geleden begonnen, in het 3de middelbaar. Ik vond Schwarz wel stoer klinken, dus dat plaatste ik overal op, als een soort tag.  Toen ik wat begon met schrijven, tekenen, webdesign leek het me wel leuk om daar productions aan toe te voegen
Hobbies: Chiro, Ubuntu, Lezen, Tekenen, webdesign (niet noodzakelijk in die volgorde  ;D) Heb ook een blogje, kan eigenlijk ook een hobby genoem worden http://openbronblog.wordpress.com
Werk: nog niet, ben op zoek... Nu en dan wel een freelance taakje webdesign
Opleiding: vorig jaar in juni afgestudeerd aan de bibliotheekschool te Gent, en nu dus op zoek naar werk in een bibliotheek.
Sinds vandaag :D had op het forum van Ubuntu het topic gezien van ontwerp een 2.8 splashscreen, en besloot mijn kans te wagen.
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 25 november 2009, 21:12:04
Welkom schwarzproductions!
Via het Ubuntu forum ben ik al ene paar keer op je weblog terecht gekomen...

In Nederland hebben we volgens mij geen bibliotheekschool ;)
Unieke studie in ieder geval :)
*

Offline Xrate

• 27
Gepost op: 29 april 2010, 15:51:35
Ik spuit graffiti, en dit is mijn ''tag''

Werk? Nee. Ik ben 12 :s Opleiding: Havo/Vwo op het Amadeus lyceum 1e jaar...(in de 2e eindelijk Gymnasium <3)
Hobby's? Voetballen/PC'en/Hacken/DESIGNEN

Ik denk een maand ofzo?

Ik hou van Signatures. Ik maak ook lay-outs voor websites

Nou, eigenlijk is GIMP Reuze goed voor een gratis programma....
Photoshop is en blijft altijd beter, maar GIMP is niet te missen

Uuhm.... What doesnt kill you makes you stronger/ Oefening baart kunst 8)
Geef je hart alleen aan iemand als je weet dat die gene ze niet verzamelt.
Gepost op: 13 mei 2010, 15:31:25
tja mijn naam met geboortejaar en zoveel jaar geleden heb ik er maar miss voor gezet

ik ben werkzaam voor een onderzoeksbureau in levensmiddelen, ben moeder van 2 kids Jarno en Maud. Getrouwd met Jeroen en woon sinds 8 mnd in doetinchem. mijn hobbies zijn computer, fotograveren, leuke dingen doen met de kids en ook op de motor alhoewel dit alweer bijna 7 jaar geleden is dat ik er achterop zat.
Na de zomer vakantie ga ik beginnen met de basisopleiding aan de fotovakschool in Apeldoorn. En als dat bevalt plak ik er een mbo opleiding achteraan. ::)

sinds een dag

ik heb er nu zelf 2 gemaakt maar ben er nog niet achter hoe ik deze kan plaatsen ( daar puzzel ik nog even mee verder hahaha)

weet ik nog niet ben er nog maar een week mee bezig.

misschien later nog wel weer
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 13 mei 2010, 18:39:55
Welkom Esther,
Met al je bezigheden en plannen zul je vast veel inspiratie opdoen op deze site.
Stel gerust alle vragen en er staan een reeks enthousiastelingen klaar om ze te beantwoorden.
Ook zijn we natuurlijk benieuwd naar je foto werkjes, want met de fotovakschool in het vooruitzicht zul je ons vast veel kunnen leren.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 13 mei 2010, 21:17:15
Welkom Esther!
Welke camera heb je?
Gepost op: 2 juni 2010, 12:43:24
Die is hetzelfde als op Twitter.
www.twitter.com/zjanette

Ik werk in een kleine bibliotheek als vrijwilliger. Hobbies: computer, fotograferen, koken, muziek en lezen

Nu net voor het eerst

Ben het net aan het leren via een cursus

Dat weet ik nog niet.

Ik hoop snel gewend te zijn aan GIMP. Op dit moment is alles nog een beetje vreemd.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 2 juni 2010, 13:14:21
Hoi Zjanette, welkom in de club.
Gimp valt best mee en kan bijna net zoveel als Photoshop of PaintShopPro.
Om kennis te maken met het pakket kun je wellicht het beginners artikel "kennismaking met Gimp" eens doorlezen en vooral: meedoen.

Wehoren vast wel van je als je eenmaal de smaak te pakken hebt.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 6 juli 2010, 19:34:54
Tja, dat is gewoon mijn achternaam maar in het dagelijks leven ga ik door als Elmar

Begonnen ooit als software engineer (dBase, Pascal, MSDos v1) daarna in de R&D, thans werkzaam als bedrijfsdocent elektrotechniek (medisch, HF, LF, computertechniek,radar) en wil nu graag wat anders doen; studeerde aan de TH eindhoven elektrotechniek/infomatietechniek en ben afgestudeerd op Gallager.

Hobbies: fotobewerking in Gimp en het schrijven van de index plugin (beta dient final te worden). Beroepsmatig gebruik ik Gimp tezamen met inkscape. Modelspoor maar daar komt niet veel meer van terecht vanwege ruimteproblemen. En ook getroffen door ruimtegebrek is het zelf afdrukken van mijn negatieven: de analoge doka, iemand interesse hierin het staat te koop.

Geen flauw idee.

Houd ik mij niet mee bezig, mijn dochters doen dat wel.

Ik zou graag het vector tekenen in Gimp geimplementeerd zien voor de rest voldoet Gimp.

Dat de DG-ers nog een lang leven beschoren is.
Contact met andere Gimp gebruikersgroepen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 7 juli 2010, 09:52:39
Waar komt je achternaam vandaan? IndonesiŽ?
Hoe gebruik je GIMP en Inkscape beroepsmatig? Voor lesmateriaal?
Je bent nu dus leraar, maar wil liever wat anders gaan doen, weet je al een beetje wat?

Pascal is zo te zien wel een leuk taaltje. Wel wat anders dan je nu op school krijgt (Ik heb C# en Java gehad). Pascal lijkt wel een beetje op C of niet? Dan vooral dat het procedureel is en niet object georiŽnteerd.
GIMP is ook in C geprogrammeerd. Ik heb eens in de code van GIMP zitten kijken, is heel erg goed te lezen!
Ik wilde ook een beetje in GIMP aan programmeren, maar nu ik al heel de dag op m'n werk aan het programmeren ben kan ik daar 's avonds niet echt m'n hoofd meer bijhouden. Dan ga ik liever wat creatiefs doen, beetje GIMP'en of fotograferen...

Ja en die vectorlagen, die zijn in 2006 al geprogrammeerd tijdens een Google Summer of Code.
De planning was dat deze met GIMP 2.8 geÔmplementeerd zou worden. Ook moest er nog het ťťn en ander aan verbeterd worden.
Maar ik las pas ergens dat niemand dit nu opgepakt heeft...zou zonde zijn: dan komt het weer een release later en dat duurt zo weer een jaar.