Stel je voor!

• 240 Reacties
  • 73152 Gelezen
*

Offline WingsOfJustice

• 43
  • In Valor there is Hope ●
Gepost op: 29 januari 2015, 14:29:08
Hoe kom je aan je forumnaam?
Ooit, in een ver verleden had ik een wat 'Nederlandsere' naam, maar sinds ik TTO (Tweetalig Onderwijs) heb gedaan, en er over het algemeen Engels word gepraat online was er toch wat vernieuwing nodig  :P.
Verder niet echt een reden waarom ik specifiek voor deze naam heb gekozen.

Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Ik ben Jelger, 19 jaar oud momenteel (15/05/'95), ben momenteel bezig met mijn HBO bouwkunde (geen aanrader haha!). Verder speel ik waterpolo en ben ik niet vies van een weekendje bier drinken, mits het Hertog Jan is n_n.

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Als gast heb ik hier wel eens wat dingen opgezocht als ik ergens niet uitkwam, maar verder heb ik (don't hate me) niet veel gebruik gemaakt van dit forum.

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
Op het Grepolis (online browser spel) heb ik eens een SotW (Signature of the Week) topic gestart, dus zodoende vooral wat kunstwerkjes voorbij zien komen. Hier werkten we vooral met de standaard signature/handtekening formaten die te gebruiken zijn op een online forum.

Disney/Pixar; Simpel maar geslaagd in mijn ogen;

en voor de Starfox liefhebbers;

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?

---

Wat wil je nog meer kwijt?

Hopelijk steek ik op dit forum nog veel dingen op, en mogen we elkaar zeker verder helpen op allerlei verschillende fronten!

Vragen naar wat dan ook mag altijd, ik bijt zeer zeker niet!
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 29 januari 2015, 17:00:29
Welkom! Nieuw actieve leden zijn altijd van harte welkom. Je signatures zien er goed uit. Ik ben dus wel benieuwd naar meer werk van je  :)
Gepost op: 30 januari 2015, 20:37:40
Welkom. Leuk om weer eens wat signature werk te zien.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

bluez

Gepost op: 6 juli 2015, 18:44:43
Bluez dus, 50 jarige muziek docent en voorheen fervent Photoshopper, sinds kort overgegaan naar Linux, en verschrikkelijk aan het klooien met Gimp  :D
Super site hier boordevol informatie en tips.
Gepost op: 6 juli 2015, 21:33:50
Welkom Bluez,

Een hele hoop technieken die je in fotoshop hebt gebruikt kun je gelukkig hier ook toepassen alleen heten de functies wel eens wat anders en loopt de volgorde van bewerken ook wel eens anders. Maar goed alle begin is moeilijk. We hopen hier natuurlijk veel muzieknoten voorbij zien te komen bv geanimeerd met GAP ;D

En verder natuurlijk veel vragen als je ergens mee zit. 10 tegen 1 dat je vraag zeer snel wordt beantwoord.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 3 augustus 2015, 17:47:18
Dit jaar wellicht een 4j IT avondonderwijs. Gimp hebben we even gezien ,met de lagen werken is een dilemma voor mij.
Ik heb daarom Paint.net.Is meer voor te scannen,selecteren,roteren, inverteren,knippen en wat Ctrl+'n.
Dan knip ik het uit ipv op te slaan.
Ik wil alles direct kunnen en dit is een minpunt. Al goed zit ik bij nog oudere mensen als ik zodat ik kan herpakken.
Ik zie wel of ik me hier thuis voel. Groeten aan de leden hier.
*

bluez

Gepost op: 3 augustus 2015, 17:49:10
Alvast welkom hier en veel plezier !
*

Offline FransR

• 1673
Gepost op: 3 augustus 2015, 18:00:28
Ja, ja, hartelijk welkom.
Lagen moet je zien als een stapeltje papiertjes. Op elk papiertje staat iets getekend of geschreven.
Sommeige papiertjes zijn doorzichtig, sommige deels doorzichtig.
Je kunt de stapel papiertjes van plaats veranderen, ze tijdelijk onzichtbaar maken.
En telkens bewerk je 1 papiertje.

Maar je kunt ook altijd hier je vragen kwijt en we hebben een redelijk aantal tutorials, dus succes met Gimpen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 23 november 2015, 19:10:48
Hoe kom je aan je forumnaam? Dit is een troetelnaam, die mijn vader vroeger gebruikte.

Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies? Ik ben EHBO-instructeur en EHBO is naast mijn werk ook mijn hobby. Daarnaast fotografeer ik graag vogels.

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers? Dit is mijn eerste keer.

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's? Die heb ik nog niet, omdat ik te veel worstel met het programma. Dat is ook de reden dat ik me hier heb aangemeld.

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP? Weet ik niet, daar ken ik het programma te slecht voor.

Wat wil je nog meer kwijt? Ik gebruik op mijn computer Linux Ubuntu. Windows is voor mij verleden tijd. Ik heb het nog wel op de computer staan, maar enkel en alleen voor bepaalde spellen, die ik niet onder Linux kan spelen. Voor de rest doe ik alles met Linux. Dit doe ik al een aantal jaren en ik wil niets anders meer. GIMP is een van de programma's die ik "gebruik". Tussen aanhalingstekens, omdat ik er werkelijk geen snars van begrijp. En ik hoop hier wijzer te worden.  ;D

Gepost op: 25 november 2015, 17:12:36
Welkom Marietje,

Alle begin is moeilijk dus ook Gimp. Kijk vooral bij de tutorials om Gimp snel onder de knie te krijgen. En schroom niet te vragen als je ergens mee zit.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 26 november 2015, 02:18:51
Dank je wel voor dit welkom. Ik ga zeker eens bij de tutorials rondneuzen.
*

Offline FransR

• 1673
Gepost op: 26 november 2015, 08:50:33
Hartelijk welkom.
Misschien mogen we ooit eens wat van je vogelfoto's bewonderen op het forum?
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 30 november 2015, 01:30:22
Ja zeker mag dat! Verwacht er niet te veel van, want ik ben niet een superfotograaf. Ik heb een aantal (op een hand te tellen) echt super mooie foto's, maar dat zijn echt toevalstreffers.

Gepost op: 2 januari 2016, 23:30:49
Hallo allemaal,

Ik ben Betsie en dat is mijn echte naam.
Mijn hobby is plaatjes en animaties maken en heb dat altijd met psp (Corel) gedaan.
Nu ben ik van windows overgestapt op Mac en daar kan geen psp op.
Daarom zou ik nu graag gimp proberen en leren.
Zie dat er wel wat verschillen zijn, hoop het toch snel door te krijgen.
Ben nog wat aan het rondkijken en hoop binnenkort met de lessen te beginnen.
Hopenlijk bevalt gimp mij net zo goed als psp dat 12 jaar heeft gedaan.
Bedankt voor het lidmaatschap en tot gauw.

Liefs Betsie1945

*

Offline FransR

• 1673
Gepost op: 3 januari 2016, 14:11:12
Hartelijk welkom op het forum.
Er is hier veel te lezen en te leren, vooral als je er niet uitkomt en je vragen stelt.
Er is altijd wel iemand die het antwoord weet.
Veel plezier met Gimpen.
Wat je wilt, dat kun je!