Stel je voor!

• 240 Reacties
  • 74398 Gelezen
Gepost op: 18 augustus 2014, 12:35:56
Voor mij is het jammer dat Gimp meer photo shop is dan Paintshop. Ik mis te veel mogelijkheden, bijvoorbeeld het werken met maskers (niet op de manier van photoshop), templates, plakken in selectie (misschien kan ik dit gewoon niet vinden) en nog zoveel meer. Maar ik blijf het proberen, wil niet met hangende pootjes terug naar BBG

Ik heb overigens alles wat er is in linux gedownload, maar ik ben er ook gewoon nog niet goed in
Gepost op: 21 augustus 2014, 23:17:16
Hallo Allemaal
Hoe kom je aan je forumnaam?
FransD  Simpel..Ik heet Frans Dullemeijer
Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Ben 66 jaar en dus gepensioneerd. Gehuwd, 3 kinderen, 5 kleinkinderen en nr 6 binnenkort, Hobbies: Muziek (klarinet en sax) Meccano en karton modelbouw, elektronika, stoeien met allerlei PC programma'wandelen fietsen en stijldansen met mijn echtgenoete

Ik kreeg een reactie op dit verhaal en van mijn naamgenoot en medeGIMPER Frans en wil daar graag op antwoorden:
Karton modelbouw is een oude jeugdliefde en die heb ik na mijn 60 ste weer opgepakt. Je kunt kartonnen bouwplaten kopen (paar tientjes) waarop onderdelen staan afgedrukt die je moet uitknippen of snijden. Vouwen vormen en aan elkaar plakken met velpon. Klinkt simpel maar dat valt nogal tegen. In Nederland was destijds een goede ontwerper (Jan Berfelo) maar nu ben ik bezig met een Duits merk. Een model van het Duitse slagschip Bismarck. Ben daar al 2 jaar mee bezig want het is zeer gedetailleerd.
Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Ik ben hier net
Wat zijn je favoriete GIMP creatie's? NVT
Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP? Ik ben nog nauwelijks begonnen

Wat wil je nog meer kwijt?
Op dit moment benieuwd of dit bericht/reactie overkomt. De eerste keer ging het niet goed.

Ik werd op het spoor van GIMP gezet door het boek Gimp/Inkscape/Scribus. Ben daar gewoon aan begonnen. En omdat dat allemaal niet zo eenvoudig was kom je als vanzelf hier. Mijn vriendenkring kijkt heel glazig als ik het woord GIMP aangeeef als beeldbewerkings programma en dat prikkelt me eigenlijk nogal.
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2014, 00:35:48 door FransD »
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 22 augustus 2014, 07:45:22
Hoi Frans,
Hartelijk welkom op het forum.
Zoals je ziet is je bericht helder en duidelijk overgekomen.
Wat een enorm brede belangstelling/hobby's heb je. Eh, wat bedoel je met "karton modelbouw"?

En over het forum stel je vragen, plaats eventueel wat werkjes en geef naar hartelust reacties en vooral: veel plezier met Gimp.
Je naamgenoot, Frans
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 22 augustus 2014, 16:17:14
Beste Frans

Bedankt voor je reactie. Als antwoord heb ik mijn "stel je voor" verhaal aangevuld

groeten

Frans

het lijkt wel of ik aan mezelf schrijf als je dit leest
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 22 augustus 2014, 16:42:29
Citaat
het lijkt wel of ik aan mezelf schrijf als je dit leest
Ja een beetje vreemd eigenlijk.
En nog vreemder: we hebben het woord Lingewaard gemeen, niet de school, maar mijn woonplaats.
Lang geleden heb ik een bouwplaat gemaakt van het ms. Oranje en later kreeg ik van mijn zoon ter revalidatie na een hartoperatie het Vrijheidsbeeld.
Maar het is een zijdelingse hobby, want ik ontwerp nu zelf kartonnen veelvlakken in de ruimste zin  des woords.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 22 augustus 2014, 17:16:44
Hallo FransD,

Welkom op het forum en als je vragen hebt kun je hier altijd terecht.

Overigens ken ik een Jan Dullemeijer, vaak als scheidsrechter te vinden op Kampong.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 23 augustus 2014, 00:42:15
De wereld is dus soms kleiner dan je denkt.
Verrast door jullie antwoorden!

Ik ben geboren in Arkel, gemeente Lingewaard, in de voormailge pastorie bij de Koepelkerk langs de Lingedijk van Arkel naar Gorinchem
Jan Dullemeijer is zeer waarschijnlijk een telg uit de Leidse afdeling van de familie.
De Dullemeijers komen oorspronkelijk uit Duitsland. daar heten ze Dohlemeijer met een umlaut op de o
Hendrik Dohlemeijer komt als "hannekemaaier: naar Waddinxveen, wordt ingeschreven als Dullemeijer  en  trouwt in 1789 een Nederlands meisje en dat huwelijk is de oorsprong van de gehele Nederlandse tak. Mijn vader zaliger heeft dat in 1980 allemaal uitgezocht en ik moet het eigenlijk bijhouden. Maar zoals reeds gezegd: ik heb geen gebrek aan hobbies.
groet
Frans
Gepost op: 12 november 2014, 22:49:09
Hallo,
Mijn forumnaam flobir is een samenvoeging van flower en bird.(Mijn avatar heeft een beetje weg van beiden)
Mijn leeftijd is 67.opleiding MBO.(werktuigbouw en autotechniek)hobbies:voetbal-natuurwerk(via IVN) en
eenvoudige website van onze fietsclub bijhouden.
Ik ben vandaag lid geworden van de gimpers omdat ik Win XP vorige week van mijn oude desktop heb verwijderd en linux mint heb geinstalleerd. Dus wil ik ook meer gaan weten van Gimp.
Kan nog niet zeggen wat favoriete Gimp creatie is,laat staan wat ik veranderd zou willen zien in Gimp.
(eerst maar eens op m'n gemakje rondneuzen)
Wat ik nog kwijt wil dat ik wat vrijwilligerswerkzaamheden doe bij de voetbal en:last but not least :
veel tijd besteed aan de kleinkinderen.
flobir (echte naam : pieter.)
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 13 november 2014, 08:31:35
Welkom op het forum,
Het is een beetje erg stil op dit forum, maar weet dat alle vragen toch serieus beantwoord zullen worden.
En misschien zien we nog wel eens werkjes of oefeningen van je langs komen.
Veel plezier.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 13 november 2014, 08:40:10
@FransD:
Sorry voor de late reactie, maar ik zie nu pas dat je uitgebreid gereageerd hebt.

De verwarring is Lingewaard, maar Arkel ligt in een andere gemeente met de welluidende naam Lingewaal. Maar er is een kans dat die verwarrende naam weer verdwijnt door de samenvoeging van 3 gemeentes...... Lingewaard ligt in het oostelijkste puntje van de Betuwe bij fort Pannerden.
Je karton hobby: lang  geleden heb ik ook van die bouwplaten in elkaar gezet, Het mooiste vond ik het MS Oranje. En een paar jaar geleden heb ik het vrijheidsbeeld nog gebouwd. De plakrandjes waren daarbij ingewikkeld omdat ze in elkaar schoven. De toorts is niet goed gelukt daardoor.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 31 december 2014, 15:17:59
Hoi iedereen!

Ik ben Sabine en ik ben ook nieuw op dit forum!  :)

Hoe kom je aan je forumnaam?
Simpel, het zijn mijn voornaam en doopnaam, en daarnaast is dit ook mijn naam op DeviantArt en het tekenen en schilderen forum. Je zou het mijn artiestennaam kunnen noemen...  :P
Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Sabine dus, 16 jaar oud, 5VWO. Mijn werk is een krantenwijk. Hobbies heb ik genoeg, paardrijden, rugby, tekenen, lezen en natuurlijk dingetjes creeren met GIMP.  ;D
Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Nog niet zo lang, soms kwam ik eens langs als ik er weer niet eens uitkwam, dus nu na wr een probleem toch maar even besloten lid te worden van dit forum  :P
Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
hmm, ik denk toch deze: http://sabinejohanna.deviantart.com/art/Faith-We-Will-Get-Out-Of-This-468445772
Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?
Goede vraag haha. Ben opzich wel tevreden over GIMP, maar sommige opties zijn nogal onduidelijk en ingewikkeld. Het zou allemaal wat helderder mogen. (als je snapt wat ik bedoel)
Wat wil je nog meer kwijt?
Tja, ehm... Leuk om hier te zijn denk ik zo

Nou dat was het denk ik dan wel!
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 31 december 2014, 19:01:22
Hartelijk welkom Sabine,
Je zult vast antwoorden krijgen op je eventuele vragen.
Misschien zien we wel eens wat van je werk. Maar wat ik zo zie is het veelbelovend.
Overigens is dat lichte paard wat zwevend. Je tekenwerk ziet er ook mooi uit.

Maar nu eerst een goed 2015 gewenst.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 31 december 2014, 22:43:09
Welkom SabineJohanna,

Net even je werk bekeken en zo te zien ben je helemaal paardengek. Zelf tekenen (ik doe het je niet na) maar ook creatief met combineren. Daar zitten zeker hele goede werken tussen. We hopen het een en ander hier van je te mogen aanschouwen. En zoals FransR al aangeeft vragen staat vrij en hulp is er genoeg.

Maar nu eerst alvast een gezond en gimpig 2015 gewenst.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline PvL

• 2
Gepost op: 21 januari 2015, 20:24:21
Hallo PvL in tha house ;D

Ik ben sinds een tijdje meer met fotografie bezig en zocht een alternatief voor PS. vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Ik moet nog heel veel leren/lezen hier. Handig vind ik de tutorials, bv op YouTube. Erg handig.

Als ik vragen heb, meld ik me. 8)
Gepost op: 21 januari 2015, 21:06:55
Welkom PVL.

We zijn benieuwd naar je creatieve werken. En jazeker er zijn zeer veel tutorials op internet te vinden en uiteraard ook op youtube. Ook wij zijn bezig om de 'oude doos' (=tutorials die we 'kwijt' waren en apart stonden) op het forum te plaatsen zodat iedereen er weer bij kan.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin