Stel je voor!

• 240 Reacties
  • 70377 Gelezen
Gepost op: 30 januari 2009, 11:12:34
Nou vooruit dan maar:

Hoe kom je aan je forumnaam?

Mijn beste vriend wilde mij (een jaar of twee geleden alweer) een domein cadeau doen, en ik had de grootste moeite om iets behoorlijks te verzinnen.
Uiteindelijk is dat dus gentooista.nl geworden ;)
Momenteel gebruik ik die alleen voor gallery (pics.gentooista.nl) en testspul, maar als ik ooit nog eens verzin wat ik nu precies wil, dan komt er nog eens een keer een echte site.
Gentooista betekent beetje zoiets als 'gentoo linux fan'.

Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?

Mijn echte naam is Pamela (of forums vaak pam, heeft in linux namelijk ook betekenis), bouwjaar '72.
Ik heb een vriend, 4 drukke kinderen en een nog drukkere hond (die je op mijn gallery kunt bekijken).
Mijn hobbies zijn computers (waar ik er teveel van heb), die op mijn sparc 'chickmagnet' na, allemaal lord of the rings namen hebben.
Mijn main desktop is een oude p4 die precious heet :)
Andere hobbies zijn veelal gerelateerd daaraan: linux, fotografie, gimp natuurlijk en sinds kort weer wat meer webdesign.
Ja, ik breng teveel tijd achter de computer door, maar wandel ook graag in het duin met hond en/of kids.

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?

Geen idee, sinds vorig jaar ergens toen er een wedstrijd liep voor gimp splashes, die ik uiteindelijk heb gewonnen.

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?

Ik heb nog goede herinneringen aan mijn splashes, ik merk dat ik de laatste tijd te weinig zelf creeer, ik ben voornamelijk bezig met foto's bewerken en website plaatjes met gimp.
Op zich gebruik ik gimp dus nog wel bijna dagelijks.

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?

Ik las hier al wat over adjustment layers, dat lijkt mij ook een hele fijne toevoeging ;)
Verder zou ik het even zo snel niet weten.

Wat wil je nog meer kwijt?

Momenteel niets, maar als er iets is, dan laat ik wel van me horen ;)
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2009, 11:17:21 door gentooista »
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 30 januari 2009, 19:41:08
Leuke site gentooista :D

Phpmyadmin ???
Inactief.
Gepost op: 30 januari 2009, 21:43:15
Hoi hoi,

Leuk zo'n topic. Kan ik meteen een beetje lezen waar ik in godsnaam terecht gekomen ben :P

Batatinha is Portugees (Braziliaans) voor aardappeltje. Mijn capoeira meester vond het een grappige naam geloof ik en heeft mij bij mijn eerste 'examen' zo genoemd. Sindsdien gebruik ik het zo ongeveer overal voor en er zijn dus ook mensen voor wie ik geen andere naam heb. (in Brazilie) 

Ik ben 26 en sinds ongeveer 3 jaar postbode bij de plaatselijke concurrent van TNT. Daarvoor heb ik MBO bloemsierkunst gedaan en tijdens en na mijn opleiding in verschillende bloemenwinkels en tuincentra gewerkt.
Maar wat doe ik dan hier? Sinds juni 2008 ben ik bezig met het starten van een eigen bedrijf. Een webwinkel in materialen om zelf te mozaieken. Om de software kosten laag te houden ben ik aktief bezig gegaan met kennis vergaren over verschillende open source oplossingen. Voor beeldbewerking ben ik nu dus aan het kijken naar GIMP.
Enne, ja ik heb ook een hekel aan microschoft eeh soft. Zodra mijn tijd of mijn geld het toelaat stap ik over op Linux of apple.

2 dagen  ;)

Nou, die heb ik nog niet echt. Die ga ik straks zelf maken :P

Ik vind het nog een beetje rommelig overkomen, maar dat komt vast omdat ik photoshop gewend ben. Straks wil ik niet meer anders.

Gepost op: 31 januari 2009, 09:46:07

De Acheron is zowel een rivier in Noord-West Griekenland, als een oceanide/rivier van Hades in de griekse mythologie. Ik moest ooit op zoek voor een originele forum naam, en deze heb ik uiteindelijk gekozen.

Ik ben dus Dylan, zit momenteel in 3 Gym., mijn hobby's zijn o.a. elektrische gitaar en op de computerspelen.

Geen idee, i.i.g. al een lange tijd voordat het oude forum ophield, hoewel ik niet altijd even actief was. Ik kan jammer genoeg niet gaan kijken op het oude forum hoe lang ik al lid was...

Die ik zelf heb gemaakt denk ik mijn huidige signature, maar ik maak niet erg veel met GIMP, omdat het altijd op de een of andere manier niet wordt zoals ik dat wil, en ik meestal geen goede stock images kan vinden (eigenlijk nog nooit).
Van anderen vind ik persoonlijk de signatures van Tomahowk geweldig, hoewel de een wat meer als de ander. Ik zou zelf willen dat ik ook zoiets zou kunnen maken  :P

Ik vind zelf het vaak irritant als ik met meerdere vensters bezig ben, bijv. gereedschap, lagen en 3 afbeeldingen, dat ze dan in elkaar springen in de balk tot zo'n GIMP x5 ding, waarna het weer lastig uitzoeken is welke welke is...

Niks eigenlijk...
Gepost op: 31 januari 2009, 20:42:58
Citaat
Het is jong en oud(sorry als ik bepaalde mensen hiermee beledig:P), de categorie ertussen is volgens mij minder vertegenwoordigd op DG.

van heel jong tot heel oud kan ook prima ;D volstrekt normale zin.. (toch :-\)
Gepost op: 4 februari 2009, 18:25:36

Van anderen vind ik persoonlijk de signatures van Tomahowk geweldig, hoewel de een wat meer als de ander. Ik zou zelf willen dat ik ook zoiets zou kunnen maken  :P

wow super vet om dat te lezen O:
*

Offline murtun

• 118
Gepost op: 4 februari 2009, 19:41:29

Zou het niet meer pecies weten maar volgens mij kon ik mijn eigen naam nooit goed uitspreken en zij ik murtun inplaast van Maarten, men broer noemde ik trouwens ook pecker inplaats van Patrick.

Ik werk op dit moment bij de champignonen, zit op het 3e van het vmbo ( na 2 jaar havo) men hobbies zijn voetballen, soms eens een spelletje spelen op de computer en tsja uitgaan.

Ik zou het niet weten maar iig vanaf v2.

Ik vindt een webdesign altijd leuk maar toch kies ik voor de signature's gewoon omdat ze lekker snel klaar zijn en je er van alles van kan maken.

Eigenlijk hetzelfde als Acheron, ik haat het als je te veel schermen op hebt staan en dat gimp zig in een balk zet en dat je moet gaan gokken.

Pff,Voor de dames wie zijn string niet op tijd laat zakken zal zijn poep in 2en kakken?:P

Mvg,

Murtun
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2009, 07:54:05 door murtun »
Gepost op: 5 februari 2009, 01:44:51
Draag jij strings? Ik weet niet wat ik daarvan moet denken hoor... :P
*

Offline murtun

• 118
Gepost op: 5 februari 2009, 07:53:42
Haha:P

staat op het wc tegeltje bij ons op de... ja je raadt het al op de wc xD

Maar zo beter?:P

Mvg,

Murtun
Gepost op: 5 februari 2009, 10:07:40

sciurius is een variatie van sciurus, de latijnse naam voor eekhoorn.

veel/veel/veel :) Mijn web site vertelt er meer over.
Werk en hobbies lopen vaak in elkaar over (luxe, maar ook gevaarlijk).
Relevante (voor dit forum) hobbies: fotografie, grafisch ontwerp, en computers.

Al sinds ik ervan weet (dat is nu 1 dag ;) )

Ik maak niet zo vaak echte GIMP tekeningen, maar als fotograaf gebruik ik GIMP voornamelijk voor nabewerking van foto's.

Een fotomontage die ik laatst heb gemaakt: http://www.xploosion.nl/images/kerstploosion.jpg
Welke mensen stonden op de foto, en wie zijn later bijgemonteerd?

Foei. Veranderd.

Ik ben nog niet helemaal happy met (gewend aan) de 2.6 UI. Voor een deel komt dat door de niet-standaard window manager die ik op mijn Linux systeem gebruik.
http://johan.vromans.org/articles/MyDesktop/index.html

Ik hoop dat dit een zinvol forum zal blijken.
Ik (persoonlijk) vind die enorme signatures een beetje overdreven.
*

Offline jaapz

• 391
Gepost op: 8 februari 2009, 10:58:16
Lang gelee toen ik nog op de basischool zat, noemde iemand me eens Japz. Later wilde ik een overall gebruikersnaam hebben voor verschillende fora, en toen heb ik daar Jaapz van gemaakt :P. Zoals jullie weten is mijn echte naam Jaap, dus...

Ik zit nu in klas 4 havo op het Gomarus College in Groningen. Af en toe doe ik opdrachtjes die op één of andere manier te maken hebben met het maken en programmeren van websites. Mijn hobbies zijn dus mijn "werk", gitaar spelen, films kijken en af en toe een spelletje doen op de computer is ook nog wel eens leuk.

Een tijdje, geen idee hoe lang. Iig lang voordat het oude forum stopte, ik heb al een aantal her-designs van DG.nl meegemaakt :P

Veel creatie's die andere mensen maken, die misbaksels die ik zelf maak vind ik niet zo geweldig XD.

In GIMP zelf eigenlijk niks, ik wil er eerder zelf beter mee om kunnen gaan.
Minder actief dan voorheen, drukdrukdruk :(
Gepost op: 8 februari 2009, 22:50:53

Gewoon nickname, dirk(voornaam)de pirk

werk: bij vastenplantenkweker
opleiding: 4 vwo
hobbies: gitaar spelen / computer / chillen met vrienden / pokeren

1,25 jaar ofzo  ???

M'n winnende typho (water)

Meer gebruikersvriendelijk, like photoshop

eh, heb nog wel een oude fiets te koop :)
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 9 februari 2009, 17:34:28
Lang verhaal...
Dilopho komt van Dilophosaurus en is een van mn lievelings wezens, DD staat voor Dinosaur Designer.
Dit gebruikte ik altijd als sketchup naam.

Werk: Af en toe doe ik wat freelance opdrachtjes, grafisch.
Opleiding: 2 Gymnasium.
Hobbys:Tja, euuh, gimpen (doh), Blenderen (3d)

Weet ik veel, n jaar of zo.

Van mij zelf? Die draak denk ik.

Betere tekstbewerking en betere ordening van patronen, paden, brushes en lagen.

Wat zou je graag NIET verandert willen zien in GIMP?

Interface als PS!

Doe mij die fiets maar, Dirk!
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2009, 17:39:24 door dilophodd »
*

Offline ixy

• 118
  • Call me when this forum wakes up.
Gepost op: 8 mei 2009, 15:57:13
Ik had een keer een geheimtaal met m'n broertje waarin ik "ixy" genoemd werd xD

Uhm, ik zit nou op m'n laatste jaar basisschool... Ik ga straks VWO doen... mijn hobby's zijn:
Programmeren, tekenen, gitaarspelen, tafeltennissen, badmintonnen, wandelen.

Paar maanden denk ik? Ik ben te lui om in m'n profiel te kijken :+)

Ik vind ze allemaal wel gaaf. xD

Dat 't wat makkelijker was. xD (Ja ligt aan mij (A))

Ham and eggs. (=Hemmeneks = helemaal niks)
*

Offline human

• 63
Gepost op: 10 mei 2009, 11:44:24

Human vond ik een toffe naam (komt ook wel van michael franti zijn cd "stay human"

Mijn echte naam is tom (26j), momenteel werk ik als leerkracht in het buitengewoon secundair onderwijs. Hier begeleid ik leerlingen met autisme en gedragsstoornissen. Dit op 3 niveaus (leerlingen die net niet meer in het reguliere onderwijs passen (ov4) leerlingen die in een autiklas zitten (ov3) en leerlingen die in een beschermd milieu leven/werken (ov2).
Mijn opleiding is hout, daarna leerkracht en daarna nog postgraduaat autisme...
Hobbies zijn voornamelijk fietsen (woon/werk, wielertoerisme en met de ligfiets, geen auto nog rijbewijs). Verder nog muziek luisteren, wandelen, en alles wat met africa te maken heeft (vooral Tanzania waar ik een tijdje vrijwilligerswerk gedaan heb).

Een half jaartje schat ik

Degene waar ik een michael franti wedstrijd mee gewonnen heb...

Minder vastlopen, verder vrij tevreden

Niets
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2009, 11:48:03 door human »