Stel je voor!

• 240 Reacties
  • 77991 Gelezen
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 29 januari 2009, 14:42:05
In dit topic kun je jezelf even voorstellen aan de andere Dutchgimpers leden.

Ik heb een sjabloon gemaakt die je kan gebruiken!
Let op: Geen één vraag is verplicht!

Hoe kom je aan je forumnaam?
Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies?
Hoe lang kom je al op Dutchgimpers?
Wat zijn je favoriete GIMP creatie's?
Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP?
Wat wil je nog meer kwijt?

« Laatst bewerkt op: 9 januari 2016, 10:21:11 door leendert »
Gepost op: 29 januari 2009, 15:31:36
Rivendil ergens ooit een keer bij een spel gewoon perongelijk ingetyped en vond het wel grappig dus gewoon zo gehouden  ;D
ik doe HAVO 3 atm... (alweer :'() ik hou onwijs veel van muziek ik heb bijna altijd wel muziek opstaan of ik maak muziek (gitaar:D) en natuurlijk hou ik van tekenen ;) of het nou gewoon is of met GIMP of Photoshop (dat ga ik nog doen zodra ik de lagen snap) of gewoon aankloten met plaatjes is met gimp ;) ook ben ik soms best een game addict :P maar de laatste tijd is dat wat minder ;D

duhh... ??? een paar maandjes ofzo ::) de schuld van tomohawk ;D
hmmz... ik denk gewoon of LP met een goede lightning of Digital painting (maar das meestal photoshop)
Het digital paint gedeelte.. als het zo zou werken als bij photoshop;) zou ook fijn zijn als het beter reageerde op me tablet (kan ook aan mij liggen was zo slim om een trust tablet te kope :-[)
 ::).... rock on ???
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 29 januari 2009, 16:05:53
Hoe kom je aan je forumnaam? Tja, gemakkelijk de eerste letters van mijn (voor)namen.

Kun je meer over jezelf vertellen: werk/opleiding/hobbies? Gepensioneerd en 67+, universiteit Hamburg -> Dipl. Math.  dan ambtenaar aan de THT geworden (UT), aldaar gepromoveerd m.b.v. een taal, gebaseerd op (standard) Lisp, onderwerp "Lie-algebras komend van differentiaalvergelijkingen uit de natuur". Ja en hobbies, en waslijst maar o.a. Gimp en sinds eind vorig jaar ScriptFu, dat met het kleine broertje van Lisp Tiny Scheme werkt. Maar ook PHP en Wiki's mag ik niet vergeten om te noemen.

Hoe lang kom je al op Dutchgimpers? Het profiel zegt 3 Januari 2009, 18:35:21   ;) en op het oude een aantal weken eerder.

Wat zijn je favoriete GIMP creatie's? Glas in lood, en mijn eerst plug-in voor Gimp, om uit een plaatje 'jig-saw-puzzel-stukjes' te knippen, die allen EEN referentiepunt hebben, om ze met een Java-script-magneet script op een passende plek te kunnen plaatsen (pixelnauwkeurig!).

Wat zou je graag verandert willen zien in GIMP? ik zou ook graag 'vector-grafiek' als mogelijkheid zien, anders ben ik zeer te vreden met Gimp.

Wat wil je nog meer kwijt? Ik zou meer DG'ers willen zien, die plezier hebben aan ScriptFu en plug-ins.

Zonder iets meer ... zou DG me kunnen verliezen aan een andere Gimp-groep  ;)
Peter
*

Offline dilophodd

• 255
  • met een "H" tussen "p" en "o" en DD aan het eind.
Gepost op: 29 januari 2009, 16:19:26
Rivendil ergens ooit een keer bij een spel gewoon perongelijk ingetyped en vond het wel grappig dus gewoon zo gehouden  ;D

Ik las het vandaag ook in in de ban van de ring  ;)
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 29 januari 2009, 16:41:03
Na heel lang zitten nadenken aan een leuke forumnaam heb ik de beste gekozen, bjarno (mijn voornaam)

Ik ben dus Bjarno (leeftijd houd ik privé :D) en ik ben heel veel bezig met computer. Ubuntu en windows zijn mijn twee besturingssystemen en gimp en game maker zijn mijn favoriete programma's waar je zelf dingen mee kunt maken. Firefox en google chrome staan ook op mijn pc. Na veel computer ga ik ook nog regelmatig geocachen (geocaching.be / geocaching.nl / geocaching.com) en nog wat andere dingen zoals gezelschapspelen (geen vier op een rij maar meer dingen zoals catan, carcassone,....)

Ik was geregistreerd op versie 2 Wanneer? Ik weet het niet echt wanneer. Afgaande op de gimp versie toen (2.2) is dit een klein jaartje geleden. Omdat ik in het begin niks van gimp afwist hier mbv google uitgekomen.

Van mezelf of van iemand anders? Mezelf: prehistoric; Ander: Heb ik niet echt, gewoon te veel om uit te kiezen binnen DG en buiten DG nog miljoen keer meer :P

Gewoon te veel om op te noemen. Een betere ondersteuning van vensters (echt één venster, dus niet zoals de huidige versie 2.6) zou al handig kunnen zijn. Iets zoals vector (eerder genoemd) en sneller exporteren naar HTML (één laag is een afbeelding; tekst is echte tekst en alles wordt in tabellen in mekaar gezet) zou ook handig zijn.

Niet echt veel. Wie deze tekst leest zit op dutchgimpers.nl en dat is het zo een beetje :D
Inactief.
Gepost op: 29 januari 2009, 17:00:33

tomahowk is mijn game naam die ik 3 a 4 jaar geleden voor het eerst bedacht heb, mijn naam is tom, allereerst was het idee tomahawk te gaan heten, maar omdat die naam al bestond op de clan list, ben ik overgestapt op tomahowk (ja met de o, tis dus geen typo).
Ik ben 17 jaar, 1ejaars fysiotherapie in Amsterdam. Hobbies: tennis, hardlopen, gamen, grafisch design (doh)
ehm... nu 1 jaar en een kwart denk ik zo ongeveer, ik heb versie 1 van DG nog meegemaakt iig (dit is v3)
weetik niet, mag jij beslissen @ http://tomahowk.deviantart.com/
de snelheid, het programma is veel te langzaam
de brushes, de brushes zijn ongeordend na een tijdje brushes verzamelen

redenen waarom ik overgestapt ben naar PS CS3
Go design. daar is gimp tenslotte voor >_<

*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 29 januari 2009, 17:25:02
ehm... nu 1 jaar en een kwart denk ik zo ongeveer, ik heb versie 1 van DG nog meegemaakt iig (dit is v3)
Ik denk dat ik geregistreerd was op V2 toen die nog maar net uit was. Ik herriner mij nog een topic van Leendert of deze nieuwe site (welke ??? ) gemaakt was in gimp :D
Inactief.
Gepost op: 29 januari 2009, 17:29:36

En ik maar denken dat dat rivendell was :P
*

Offline Ruby

• 173
  • Gimp Photoshop for Human beingns
Gepost op: 29 januari 2009, 17:54:29
Tsja mijn broertje noemt me zo. Is tevens ook mijn game naam. En is deels gebaseerd op mijn echte naam: Ruben  ;D
Nu Atheneum 3 kies waarschijn lijk N&T als profiel. Hobbies: Tennis, Programmeren, Zwemmen, Design en Gamen
Vanaf V2 ik zocht naar goede tuts en toen kwam ik hier terecht
Abstract en Vector  8)
-Betere Pen Tools
-Een interface die meer iets weg heeft van fotoshop zodat tuts makkelijk te volgen zijn
-Snel, Sneller, Snelst
-Ondersteuning meer formaten (Ai ????? )
Rock Rocks  8) 
You live once, so rock till you stop
*

Aron

Gepost op: 29 januari 2009, 18:54:21
Nouja als iedereen het doet :P

Lang geleden hebben mijn ouders deze bedacht:P

Ik ben 17 jaar oud (binnen 3 weken 18), ik doe HBO informatica.
Mijn hobbies zijn Gimpen, websites bouwen, Programmeren en Forum-en.

Al wel een redelijk tijdje, maar ik durf zo niet te zeggen hoe lang:P ergens toen de oude versie er nog was.

Geen idee, heel Dutchgimpers staat vol met creaties die ik erg koel vind (voornamelijk van andere leden).

Je hebt nu de optie 'Locatie Openen' en 'Openen als lagen', ik zou graag zien dat je een locatie ook gelijk als laag kan openen.
En ik zou het erg fijn vinden als je niet de hele tijd van scherm zou moeten wisselen, bij je werkblad, je gereedschap, lagen en alles wat je open hebt staan. Beter zou zijn gewoon dock's naast je werkblad (volgens mij heeft photoshop dit ook).

Geen idee wat ik nog meer kwijt wil ;)
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2009, 18:56:05 door Aron »
Gepost op: 29 januari 2009, 19:01:43

aha maar kijk dat was rivend>E<L ik had dit voor ik ook maar ooit van de lord of the rings gehoord had ;) ik typte iets als rivdnl ofzo par klinkers toegevoegd en toen had ik rivendil;)
*

fransr

Gepost op: 29 januari 2009, 19:24:30
Ban van de Ring: inderdaad prima lectuur, de film vernietigt een beetje de beelden die ik in mijn hoofd had gevormd, jammer, maar nietemin is ook de film heel spannend en vooral ook heel goed uitgebeeld.

Mijn forumnaam is kort door de bocht: voornaam +eerste letter achternaam. In het vorige DG was die letter een hoofdletter, dus fransR

Opleiding: TH-Bandung fysica. Maar zonder eindresultaat door politieke redenen.
Terug in nederland ben ik eerst begonnen als fotograaf. Later meet- en regeltechniek bij de Hoogovens.
Toen de eerste computers kwamen, PDP-8, heb ik me in de procesautomatisering begeven met die allereerste computers. In mijn leven heb ik door veel reorganisaties veel funkties gehad, o.a veel trainingen gegeven, management-funkties en zo.

Ik ben nu 73 en bezig mijn huis te verbouwen, tussendoor veel fotograferen en dus Gimpen. Mijn grootste hobby is het maken van allerlei papieren modellen van bijvoorbeeld doorsneden van veelvlakken door andere veelvlakken. Momenteel ben ik bezig met XHTML, PHP, CSS en MySql om een dikke database-toepassing te maken op mijn eigen site.

Ik gebruik Gimp om mijn foto's te verbeteren maar ik maak geen speciale creaties of sig's.

De Gimp voldoet mijns insziens prima en hoeft niet zo heel veel te veranderen. Het werken met 1 hoofdscherm en enkele bijschermen bevalt me heel goed, zo kan ik me concentreren op het werk op het hoofdscherm.

Ik vind het heel leuk dat de community zo'n divers ledenbestand heeft van heel jong tot heel oud, van heel creatief tot een beetje passief.
Ik gebruik photoshop al van voor 2000, maar Gimp is eigenlijk veel lekkerder werken, minder extra ballast, dus die gebruik ik nu al zo'n, 2 jaar denk ik.
Gepost op: 29 januari 2009, 20:38:20
Ik weet het niet, heb Doenskie al vrij lang als bijnaam... begon op de basisschool toen ik een naam voor msn moest verzinnen ;)

Werk: Op dit moment geen (bijbaantje).
Opleiding: Klas 4 van het VWO, nog echt helemaal geen idee wat ik verder wil gaan doen ;)
Hobbies: Vooral voetballen, rondhangen met vrienden... Soms speel ik een computerspel maar dat wisselt heel erg, af en toe vind ik het heel leuk en soms een maand helemaal niet ;)

Ik weet het niet precies, maar ongeveer een half jaar denk ik? Misschien iets minder...

Signatures zijn mijn favoriete Gimp-creaties omdat deze vrij snel gemaakt kunnen worden in vergelijking met andere soort creaties maar toch vaak leuk ogen.

Eerst vond ik dat Gimp totaal niet gebruiks-vriendelijk was, maar nu ik ben gewend aan deze layout zou ik het liever niet veranderd willen zien.

Dutchgimpers is een van de leukste forums die ik ken ;) Soms wat serieus, maar altijd wel gezellig.
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
*

Aron

Gepost op: 29 januari 2009, 21:27:58
Ik vind het heel leuk dat de community zo'n divers ledenbestand heeft van heel jong tot heel oud.

Het is jong en oud(sorry als ik bepaalde mensen hiermee beledig:P), de categorie ertussen is volgens mij minder vertegenwoordigd op DG.
*

fransr

Gepost op: 30 januari 2009, 07:51:25
De bijna meest actieve op dit forum is 36............, maar inderdaad jong is duidelijk in de overhand.