Veranderingen op Dutchgimpers

• 7 Reacties
  • 4320 Gelezen
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 3 mei 2012, 21:45:22
Zoals jullie allicht al gemerkt hebben de afgelopen dagen is er het één en ander veranderd op Dutchgimpers.

Het begon met de upgrade van de forum software en eindigde met een nieuwe forum lay-out.
Ook is de forumindeling enigzins aangepast, waarover verder in dit bericht meer.

Om de site beter onderhoudbaar te houden en zo eenvoudig mogelijk te maken voor de bezoeker gaat er nog meer veranderen de komende dagen:

1. De forum wordt de startpagina van de site. Dus als je naar dutchgimpers.nl gaat kom je niet meer eerst op de 'wiki' maar direct op het forum.

2. De wiki gaat verdwijnen (en we houden dus alleen het forum over). De bedoeling is dat alle tutorials / artikelen op het forum komen te staan.
Hiervoor is een nieuw forum gemaakt onder de categorie 'GIMP' met de naam 'tutorials / artikelen'.
De komende dagen wordt dit verder uitgewerkt (uitleg volgt dus nog).
Voordeel is dat ik dus niet meer twee systemen hoeft te onderhouden (forum en wiki) en ik die layout van de wiki niet apart moet aanpassen.
Ook weten alle leden hoe je forum berichten opmaakt (wat bij een wiki niet het geval is).
En de forum software heeft voordelen als reageren, direct kunnen zien als er een nieuwe tutorial is gepost, etc.
Door middel van een index en tags houden we de tutorials / artikelen wel overzichtelijk.

Daarnaast zullen er nog verschillende kleine aanpassingen gedaan worden.

Jullie zullen de komende dagen dus nog wel wat veranderingen gaan zien. Schrik niet ;)

Toevoeging:
ondertussen is het volgende al geregeld:
- dutchgimpers.nl gaat gelijk naar de forumindex
- wiki (artikelen/tutorials) zijn nu via deze link te bereiken: http://www.dutchgimpers.nl/oud/index.php?n=Artikelen.Home

Morgen maar weer verder...

« Laatst bewerkt op: 3 mei 2012, 23:53:15 door leendert »
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 4 mei 2012, 14:47:26
Hoi Leendert,

Zoals ik het nu lees zijn het allemaal goede veranderingen.
Fijn dat je er zo veel werk in stopt, als ik wat voor je kan betekenen hoor ik het graag!

Groetjes, Koen
Gepost op: 4 mei 2012, 15:17:35
Ja dat kun je door alles uit te proberen en alles wat niet goed gaat en/of onduidelijk is melden dat kan ook een benaming zijn van de hoofdtopics maar ook aanvullingen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 4 mei 2012, 21:40:35
Ik heb zojuist de uitleg en regeltjes van het artikel/tutorial forumonderdeel geplaatst:
http://www.dutchgimpers.nl/index.php/topic,1733.msg14177.html
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2012, 21:48:11 door leendert »
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 5 mei 2012, 22:25:07
Ik heb vanavond 'even' 10 artikelen/tutorials van mij op het forum gezet... de rest komt later.

Hoi Leendert,

Zoals ik het nu lees zijn het allemaal goede veranderingen.
Fijn dat je er zo veel werk in stopt, als ik wat voor je kan betekenen hoor ik het graag!

Groetjes, Koen

Ik weet niet of je hier zin in heb:
Een paar oude tutorials doorlopen in GIMP 2.8 en aanpassen wat dan nodig is.

Zo ja: dan kan ik je er een paar sturen.

Of wat ik ook prettig zou vinden is dat iemand mijn artikelen/tutorials eens doorneemt (en zelf proberen te maken).
Om te zien of alles wel duidelijk te volgen is en er geen fouten in zitten.
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2012, 22:36:00 door leendert »
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 5 mei 2012, 23:00:45
Helaas heb ik GIMP 2.8 niet, omdat ik deze niet gebruik.
Ik wil ze wel eens nagaan op taal- en spellingsfouten?
Gepost op: 6 mei 2012, 17:49:32
Tutorials even in vogelvlucht doorgenomen en ik kan je wel even vertellen dat ik onder de indruk ben. Moet de tutorial eerst uitdraaien voordat ik er mee aan de slag ga.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 7 mei 2012, 09:41:07
Er zitten inderdaad wel een paar hele leuke tutorials bij (al zeg ik het zelf ;) ).

Ik zou het erg op prijs stellen als je deze tutorials zou willen doornemen en controleren E. Sullock Enzlin!