Problemen website

• 25 Reacties
  • 9796 Gelezen
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 16 januari 2012, 18:36:21
Hoi allemaal!

Ik kreeg op mijn flickr account berichtjes binnen van leden van DG over verschillende probleempjes.
Ik ga ze proberen op te lossen!

Ik zoek trouwens gelijk iemand die deze website zou willen overnemen.

Groetjes,
Leendert
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2012, 18:45:38 door leendert »
Gepost op: 16 januari 2012, 22:47:16
Hallo Leendert,

Fijn dat je gehoor hebt gegeven aan onze oproep. Er zijn inderdaad wat probleempjes met de website en niet in de laaste plaats ook met spammers die wij niet kunnen verwijderen.

Dat je het stokje nu een keer wilt overdragen aan iemand anders kunnen we alleen maar respecteren.

Hoewel ik "geen" verstand heb van hoe je deze website hebt opgezet wil ik mij wel kandidaat stellen om het forum schoon te houden van spammers.

Tevens is mijn vraag waar is Blanco?? Wil hij ook zijn forumbeheerderschap opgeven??

Elmar
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 17 januari 2012, 01:21:34
Het zou voor mij ook een stuk makkelijker zijn om direct spammers te kunnen verwijderen.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 17 januari 2012, 11:49:29
Hoi Leendert, fijn dat je weer even komt kijken op je site.

Mooie foto's zag ik van je op Flickr, de vogels trekken kennelijk nog steeds je aandacht.
Trouwens je apparatuur is nog steeds hetzelfde?

Wat de DutchGimpers betreft kan ik je niet veel meer ondersteunen dan alleen proberen positieve bijdragen te leveren.
Er is nu een redelijk vaste kern jonge enthousiaste bezoekers, een 3-tal wat oudere en 1 veel oudere (ik zei de gek). PKHG zie ik zelden meer langskomen.

Het zou fijn zijn als je iemand kunt vinden om het stokje over te dragen. Helaas kan ik je niet van dienst zijn.
De spammers beginnen langzamerhand behoorlijk irritant te worden.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 17 januari 2012, 12:39:11
.......... 1 veel oudere (ik zei de gek). .......

Tja wat noem je een veel oudere???
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 17 januari 2012, 14:37:15
Hoi Leendert!

Fijn dat je weer terug bent!
Zou je nog steeds mijn naamsverandering kunnen doorzetten?

Ik ben best bereid om af en toe wat spammers te verwijderen, maar van scripting enzo heb ik geen verstand :)

Groetjes,
Koen
Gepost op: 20 januari 2012, 18:33:10
oke ben blij dat de site terug online is

over spammers (ik ben actief op vele forums :) )

enkele ideeen

afschermen sub forums , zichtbaar maar niet beantwoordbaar tot men een aantal post heeft geplaatst op open sub forums

capactha tot men een bepaalde level heeft

extra admins ,

misschien goedkeuring van admins voor post

grtz barre

oke ik weet het ben zelf een noobie poster hier maar kwil gewoon helpen

*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 20 januari 2012, 19:14:20
Hoi Barre,

Dat over die posts is een goed idee om spammen tegen te gaan, hoewel het voor de nieuwe serieuze bezoekers afwerend kan weken.
Extra admins is een heel goed idee.
Goedkeuring van admins voor posts is ontzettend irritant, slecht idee :)
Bedankt voor het meedenken.

Bij mij lag DG er een paar dagen uit, en bij Sasuke ook weet ik toevallig.
Bij wie was dat nog meer?

Groet,
Koen
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 21 januari 2012, 08:05:27
Ik denk bij iedereen.
Spammers weten na verloop van tijd altijd wel een gaatje te vinden om binnen te komen.
Het probleem is dat een drempel voor een spammer ook een drempel kan worden voor nieuwe leden die wellicht spontaan om hulp komen vragen.
Captcha of hoe dat ook heten mag, heeft de site. Daar is in het verre verleden al diverse malen over geschreven.
Elke post via een beheerder laten lopen kan niet want den alleen al aan de honderden posts van Tomatito. Die zouden allemaal via die weg lopen. Dan raakt de beheerder overspannen.

Ik vrees dat de beveiliging moet blijven zoals die nu is, maar dan wel met aktieve beheerders die "vreemde" posts en leden kunnen verwijderen.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 21 januari 2012, 10:10:44
Ik denk bij iedereen.........

Iedereen. Zelfs zonder DNS was de site niet bereikbaar.

Citaat
.....Spammers weten na verloop van tijd altijd wel een gaatje te vinden om binnen te komen.
.........
Ik vrees dat de beveiliging moet blijven zoals die nu is, maar dan wel met aktieve beheerders die "vreemde" posts en leden kunnen verwijderen.

Menselijke spammers zijn niet te weren anders door zoals FransR aangeeft: aktieve beheerders. Daarnaast zou een beter spamfilter wel helpen mits je ook regelmatig het spamfilter update ;D
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 21 januari 2012, 10:19:56
Het is nu wachten op Leendert en te overleggen wat we gaan doen in de toekomst. Ik heb hem hierover al een mail op z'n Flickr account gestuurd. Het mailadres via DG om hem te bereiken is buiten gebruik!!
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline admin

• 852
Gepost op: 21 januari 2012, 20:42:19
Hoi allemaal,

Na even zoeken op internet blijkt de foutmelding op de voorpagina van DG te komen door een update van de server.

Het probleem is dat ik de ftp gegevens niet meer kan vinden, dus daar moet ik nog even achter aan ;-)

Het info@dutchgimpers.nl is inderdaad gelinkt naar een oud hotmail adres van mij.
Maar op de één of andere manier is dat account gehackt en werden er dagelijks uit mijn naam spam mailtjes naar contactpersonen van mij gestuurd, waarna ik dat account geblokkeerd heb.

Blanco komt zo te zien ook niet meer hier.
Ik zou dus heel blij zijn als iemand anders DG zou willen beheren (en waarnaar dan dus ook het info@dutchgimpers adres heen gelinkt kan worden).

Dutchgimpers draait nu op een server van een prive persoon die dit gratis wilde doen.
Maar er zijn wel af en toe problemen met de site(wel eens een paar dagen uit de lucht).
Hij betaald ook de domeinnaam elk jaar.
Ik denk ook niet dat hij dit z'n hele leven wilt doen.
Dus de beste oplossing zou zijn als iemand DG zou willen overnemen en de site dan ergens anders gaat hosten.

Het zou heel fijn zijn als er een oplossing komt voor DG.
Een site zonder administrator loopt toch een keer dood.

Ik geef gentooistia nu alvast meer rechten.

Gepost op: 22 januari 2012, 10:06:48
Dank je, ik zal vanavond even wat meer tijd nemen om rond te kijken (ik heb nog geen ervaring met het beheren van smf), en een berg spammers verwijderen.

Ik zit ernstig te overwegen of ik de verantwoordelijkheid van een forum wil hebben, maar heb in elk geval (op dit moment) genoeg ruimte om te hosten.
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 22 januari 2012, 11:15:25
Ik zie ook dat je mijn naamsverandering inmiddels gefixt hebt.
Hartelijk dank hiervoor!

Groet,
Koen
Gepost op: 22 januari 2012, 21:57:24
Hoi allemaal,

Na even zoeken op internet blijkt de foutmelding op de voorpagina van DG te komen door een update van de server.

Het probleem is dat ik de ftp gegevens niet meer kan vinden, dus daar moet ik nog even achter aan ;-)

Het info@dutchgimpers.nl is inderdaad gelinkt naar een oud hotmail adres van mij.
Maar op de één of andere manier is dat account gehackt en werden er dagelijks uit mijn naam spam mailtjes naar contactpersonen van mij gestuurd, waarna ik dat account geblokkeerd heb.

Blanco komt zo te zien ook niet meer hier.
Ik zou dus heel blij zijn als iemand anders DG zou willen beheren (en waarnaar dan dus ook het info@dutchgimpers adres heen gelinkt kan worden).

Dutchgimpers draait nu op een server van een prive persoon die dit gratis wilde doen.
Maar er zijn wel af en toe problemen met de site(wel eens een paar dagen uit de lucht).
Hij betaald ook de domeinnaam elk jaar.
Ik denk ook niet dat hij dit z'n hele leven wilt doen.
Dus de beste oplossing zou zijn als iemand DG zou willen overnemen en de site dan ergens anders gaat hosten.

Het zou heel fijn zijn als er een oplossing komt voor DG.
Een site zonder administrator loopt toch een keer dood.

Ik geef gentooistia nu alvast meer rechten.

Hallo Leendert,

Fijn dat alvast een paar problemen zijn opgelost.

Zelf wil ik wel naast Gentooista als forumbeheerder optreden om de site schoon te houden maar ik denk dat het grootste probleem nu eerst is waar gaan, waar kunnen we deze site gratis/gesponsoord hosten??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin