Mini wallpaper2

• 15 Reacties
  • 8068 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 27 december 2011, 18:04:02
Weer een Inkscape oefening:

Deze is dus echt niet goed... en ik solliciteer nu niet stiekem naar een complimentje hoor ;D.

Maar het was een oefening met clipmasking. Als ik er eens goed voor ga zitten dan maak ik wel wat moois ;)

Voor de mensen met een goed geheugen... ik ben ooit eens op deze site gekomen met de vraag: hoe maak ik witte krijt/grens strepen op een grasveld?. Zo dus.

Ook wou ik een logo uitknippen/losmaken van zn achtergrond voor een website. Is mij nu pas gelukt m.b.v. Gimp en Inkscape en dan heb ik niet eens geknipt. Alleen wat geselecteerd op basis van kleur. Van dit logo heb ik nu een perfect vector bestand :D
« Laatst bewerkt op: 27 december 2011, 19:30:58 door tomatito »
Gepost op: 27 december 2011, 22:28:03
Ja dat herinner ik mij nog hoe krijg ik een witte streep op het grasveld.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 27 december 2011, 22:42:39
Het resultaat is niet geweldig, maar nog altijd aandoenlijk.
Ik weet dat niet meer, want ik kwam pas na jou :)
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 27 december 2011, 23:59:55
Citaat
Het resultaat is niet geweldig

Jawel!!!! >:(  ;D

Het is een oefening met clipmasking. Kijk maar eens hoe de structuur van het asfalt door het geel heen komt. Dat wou ik graag kunnen/bereiken. De rest is bijzaak  ;)
Gepost op: 28 december 2011, 10:17:36
Nou je het zegt daar ben ik net naar op zoek hoe dat in Gimp moet. Alwel gelukt maar nog niet in de gewenste kleur (licht-creme).
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 28 december 2011, 23:22:27
A
Citaat
Het resultaat is niet geweldig

Jawel!!!! >:(  ;D

Als je het zo bekijkt... :D
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 29 december 2011, 08:13:04
Prachtig, de bijna perfecte krijt streep!
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 30 december 2011, 19:47:59
Deze is dus echt niet goed...
Heb net ook inkscape gedownload, maar vind dit echt goed. Ik krijg er nog niks mee voor elkaar ;)
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 30 december 2011, 23:38:18
Oke, mooi! Gewoon tuts volgen dan leer je het snel genoeg  :) Op Youtube staan veel goede en eenvoudige tuts.
Gepost op: 31 december 2011, 18:43:13
Oke, mooi! Gewoon tuts volgen dan leer je het snel genoeg  :) Op Youtube staan veel goede en eenvoudige tuts.
De meeste van die youtube tut's gaan gewoon te langzaam, das wel jammer. Moet echt even een leuke tut volgen, maar nou weet ik weer waarom ik zo weinig tut's heb gevolgt voor gimp. Tut's volgen is gewoon niks voor mij, dus doe er nog een paar en ga het dan gewoon zelf uitzoeken denk... Gaat waarschijnlijk langzamer om dan alle tools uit te vinden, maar gaat ook lukken.

*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 31 december 2011, 18:44:27
Oke, ieder zn manier  :)
Gepost op: 31 december 2011, 18:49:05
Oke, ieder zn manier  :)
Ik doe het alleen op de verkeerde manier :-[

ik zit wel met 1 dingetje... hoe krijg je dat blad zeg maar op een mooie grote? Ik kan alleen maar van die standaard grote vinden (A4, cd cover, business card ect.)

*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 2 januari 2012, 18:56:44
Citaat
Ik kan alleen maar van die standaard grote vinden (A4, cd cover, business card ect.)

Heb je in principe niet nodig. Maak bijvoorbeeld een rechthoek aan en dubbelklik hierop... dan verschijnen die pijltjes om mee te schalen. Rechtsbovenaan (net iets uit het midden) kun je handmatig de grote invullen en eventueel een slotje erop gooien om gelijkmatig te schalen:breedte x hoogte.

Succes!
Gepost op: 2 januari 2012, 21:36:32
Citaat
Ik kan alleen maar van die standaard grote vinden (A4, cd cover, business card ect.)

Heb je in principe niet nodig. Maak bijvoorbeeld een rechthoek aan en dubbelklik hierop... dan verschijnen die pijltjes om mee te schalen. Rechtsbovenaan (net iets uit het midden) kun je handmatig de grote invullen en eventueel een slotje erop gooien om gelijkmatig te schalen:breedte x hoogte.

Succes!
Ja dat snapte ik misschien een beetje verkeert verwoord
Als ik iets opsla als png (om hem als afbeelding te krijgen) krijg ik dat vormpje dat in het midden staat, hoe kun je hem in een ander iets krijgen. Nu ben ik nog onduidelijker denk...

*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 2 januari 2012, 21:44:33
Opslaan (png) doe je als volgt:

bestand > bitmap exporteren (shift +ctrl +E)

Eventueel kun je ervoor kiezen om losse objecten te groeperen (word dan 1 object).

Succes!

PS. Toch echt geleerd met een video tut  ;)