Inkscape oefening

• 10 Reacties
  • 6671 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 25 december 2011, 12:16:06
Simpel plaatje wat ik heb gemaakt met Inkscape als oefening. Dus niet te kritisch zijn  ;) Het gaat wel even duren voor ik dit super programma helemaal begrijp  8)

« Laatst bewerkt op: 25 december 2011, 13:00:08 door tomatito »
Gepost op: 25 december 2011, 12:44:26
Nou ik vind het een geweldig artistiek plaatje. Heeft iets Nijntjes achtig in zich.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 25 december 2011, 16:42:46
Het is zo simpel dat het gewoon leuk is hoor!
Mooi is hij.
*

Offline FransR

• 1670
Gepost op: 26 december 2011, 14:09:41
Een gigantisch plaatje door z'n eenvoud.
Leuk die combinatie van Inkscape en Gimp.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 27 december 2011, 15:24:23
oke, bedankt voor jullie reacties  :D. Leuk om te horen dat het zo slecht nog niet is.
Gepost op: 27 december 2011, 15:41:18
oke, bedankt voor jullie reacties  :D. Leuk om te horen dat het zo slecht nog niet is.
niet slecht? hij is geweldig :P
Hoe kom je op het idee?

is Inkscape moeilijk?
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

Gepost op: 27 december 2011, 16:12:26
........
is Inkscape moeilijk?

Ja en neen, Inkscape heeft een steile leercurve je moet wel in vectoren denken ipv pixels.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 27 december 2011, 16:17:28
........
is Inkscape moeilijk?

Ja en neen, Inkscape heeft een steile leercurve je moet wel in vectoren denken ipv pixels.
weet je een download linkje?
Taal is bedoelt om te communiceren, niet om foutloos te spellen

*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 27 december 2011, 16:27:23
Citaat
Hoe kom je op het idee?

Heel gemakkelijk! Omdat Inkscape zo totaal anders is dan Gimp (hoewel Gimp ervaring enorm helpt) krijg ik vanzelf allerlei nieuwe ideeen. Dus als je een keer geen inspiratie hebt, try Inkscape.

Het is gewoon een plaatje wat ik heb omgezet naar een vector (randherkenning) en daarna ben ik op goed geluk lijnen en vlakken een kleurtje gaan geven. Gewoon wat experimenteren.

Citaat
Inkscape heeft een steile leercurve je moet wel in vectoren denken ipv pixels.

Deze begrijp ik niet? Voor mij is grote verschil dat eigenlijk alles met paden werkt (net als de pentool in Gimp). Daar moet ik echt mee leren werken. Maar de mogelijkheden hiervan zijn echt enorm. Leuk om te merken dat dingen die ik per ongeluk doe een leuk resultaat opleveren.

Ik zat gisteren op een site van iemand die Inkscape gebruikt om animaties te maken voor spelletjes. Ook worden veel (web) icons gemaakt met vectorprogrammas als Inkscape.
*

Offline tomatito

• 1226
Gepost op: 27 december 2011, 16:29:45
Citaat
weet je een download linkje?

Alsje Ubuntu gebruikt kun je het gewoon installeren via je software centrum. En als je Windows gebruikt gewoon even Google gebruiken.
Gepost op: 27 december 2011, 22:26:45
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin