Soundwave's dump plek

• 415 Reacties
  • 94578 Gelezen
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 14 oktober 2011, 18:28:44

SIGNATURES (van oud naar nieuw)

« Laatst bewerkt op: 5 maart 2012, 20:53:19 door Soundwave »
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 14 oktober 2011, 18:46:09
Ik vermoed dat je de achtergrond heb gemaakt met behulp van filters (Gimppressionist, ballpark, etc.). Zelf ben ik hier geen liefhebber van (vaak een beetje ´oudbollige´ uitkomst). Zelf maak ik mijn achtergrond met allerlei textures. Probeer dit eens.

Verder... zonder de tekst is je sig rechts nogal leeg. Je sig is ook te lang in verhouding tot het formaat van je render. Plaatsing is wel weer goed gedaan. Probeer je render maar ook je tekst te blenden. Dit kun je doen door textures te gebruiken maar ook door te smudgen. 

Citaat
Citaat van: E. Sullock Enzlin
De meeste teksten vind ik ronduit het beeld verknoeien.

Ook heb ik inmiddels vernomen dat mensen hier niet zo op teksten gesteld zijn

Smaakkwestie denk ik... ik hou er namelijk wel van. En ik vind dat je als sig-maker je gewoon in staat moet zijn om een mooie tekst te maken. Kortom: ik vind het er wel bijhoren.

KIU
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 14 oktober 2011, 19:32:54
Voor wie Franck Ribéry niet kent, zoals ik, is een tekst misschien wel handig, hoewel er dan ook een toelichting bij moet wie of wat die Franck eigenlijk is....... Voor wie hem wèl kent is de tekst echt overbodig.
(Let overigens op de juiste schrijfwijze van zijn achternaam: het is een fransman en op de e zit een accent naar links-onder.)

Dus: de tekst voegt niets toe.
En afgezien van deze merkwaardige opmerking is de tekst niet fraai neergezet, te strak, te opvallend en ook als opvulling van de ruimte rechts is het niet geslaagd.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 14 oktober 2011, 20:09:52
Ben het met Tomatito eens.
Inderdaad wat leeg en wat saai vindt ik. De achtergrond zou ook spannender kunnen en de render zelf zou ik inderdaad wat meer gaan blenden.

Render is wel goed geplaatst en vindt de maat van de sig ook wel verfrissend. Das wel even heel iets anders XD.

Tekst vindt ik als je het goed doet juist mooi. het is geen must, maar een sig zonder tekst moet je ook weer goed doen. Hierbij deze sig vindt ik de tekst inderdaad te gewoon te inspiratieloos en erniet bij passen. het is ook erg groot en niet geblend.

Ik hoop dat je er wat mee kunt ^^.

- Ah, there she is :).

- must been some reason.
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 14 oktober 2011, 20:23:58
@Tomatito:
Bedankt voor de reactie.
Ja de achtergrond heb ik gemaakt met filters. Brushes heb ik wat probleempjes mee (Zie 'algemene GIMP vragen'.
Oke, ik zal het eens proberen... als ik wist wat blenden en smudgen was ???
Ik heb hem iets minder breed gemaakt, hij is nu 100x300 in plaats van 100x400.

@FransR:
Bedankt voor de reactie. De tekst is niet al te best zie ik nu ook, misschien een ander lettertype?
Ik heb de spelling even aangepast, zie hierboven, dankjewel.

@Magnolia:
Bedankt voor je reactie, ik vind dat deze er zonder tekst wel erg saai uit ziet :)
Voor zover dat nog niet heb geval is.
*

Offline FransR

• 1684
Gepost op: 15 oktober 2011, 07:59:16
Kijk, zo is de vlakverdeling al een heel stuk prettiger.

Misschien de tekst een klein tintje minder wit maken, zodat deze meer 1 geheel met de achtergrond wordt?

Je moet het vooral veel zelf proberen en vaak kritisch naar het resultaat kijken:"is dit wat ik wil?"
Snel even iets maken en vlug, vlug, plaatsen leidt meestal niet tot het mooiste resultaat.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 15 oktober 2011, 17:06:32
Kleine toevoeging:

Citaat
Ik heb hem iets minder breed gemaakt, hij is nu 100x300 in plaats van 100x400.

Een sig mag eigenlijk nooit groter zijn dan 500 x 200. Het formaat wat jij hebt gekozen is nogal ongebruikelijk.
Veel voorkomend: 470 x 170, 475 x 165, 480 x 160, 480 x 130, enzovoort.

KIU.
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 16 oktober 2011, 16:44:01
Oke :P
Ik was hem met een tutorial (die ik na 1 stap heb laten varen) begonnen, en daarin stond dat hij 400x100 moest worden.
En had geen zin om hem weer te veranderen.
Hoe moet dat eigenlijk? Het beeld minder breed maken?
Want dan houd ik een wit of transparant deel over ;)
Gepost op: 16 oktober 2011, 17:20:55
Je kunt het beste de onderste laag, dat is als het goed is de achtegrond, selecteren.
Rechter muisklik, afbeelding, afbeelding schalen en dan de gewenste maat in voeren ;).

Als je er niet uit komt, roep je maar.

- Ah, there she is :).

- must been some reason.
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 20 oktober 2011, 20:19:47
Heb er weer eentje gemaakt met een tutorial van Toppertje:

Ik weet dat de maat verre van goed is, alleen heb de maat tijdens het maken wat bijgesteld, en kwam uiteindelijk uit op dit.
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 20 oktober 2011, 23:38:06
Jammer dat je de maat hebt aangepast... dan was ´ie´ veel beter geweest. Het is beter om je gewoon aan de maten zoals gegeven in de tutorial te houden. En meestal raakt het hoofd van de render de border, dat oogt wat beter (zie ook deze tut). Verder prima uitkomst.
Gepost op: 21 oktober 2011, 07:51:30

Citaat
.......
Citaat
Citaat van: E. Sullock Enzlin
De meeste teksten vind ik ronduit het beeld verknoeien.

Ook heb ik inmiddels vernomen dat mensen hier niet zo op teksten gesteld zijn.
.......

@Tomatito: Citeer aub correct.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2011, 07:53:27 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1228
Gepost op: 21 oktober 2011, 18:37:05
Dat is een citaat van een citaat hoor... volg je het nog.

De inhoud van de tekst/citaat is dus niet door mij opgesteld.

:) Tomatito.
*

Offline Soundwave

• 561
  • ~Soundwave
Gepost op: 22 oktober 2011, 14:45:48
Weeer eentje gemaakt met deze tutorial van Bjarno: http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Signatures.DaiohKittySignature
Heb dit keer niks (helemaal niks!) met de afmetingen gedaan tijdens het maken 8)
Reacties?

*

Offline Caroline

• 312
  • Imagination has no limits.
Gepost op: 22 oktober 2011, 15:05:19
best nice
je gaat vooruit
tuts blijven volgen  ;)
ava by me
sig by sam