OfficiŽle versus community artikelen

• 10 Reacties
  • 2033 Gelezen
*

fransr

Gepost op: 12 januari 2009, 19:24:37
In de home-page staat:

"Er zijn nu twee artikel pagina's: een pagina met de officiele Dutchgimpers artikelen en een pagina voor de community. Iedereen kan op de community pagina artikelen plaatsen. De beheerders bepalen of een artikel bij de officiele DG artikelen komt te staan."

Ik kan zonder de geringste moeite artikelen op de officiŽle pagina plaatsen en ik ben echt geen beheerder.

Is er iets nog niet goed afgeschermd of begrijp ik het verkeerd of doe ik iets illegaals?
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 12 januari 2009, 19:27:47
Ingeloggde DG'er kunnen bijna alles op de Wiki, (en daar is eigenlijk een wiki voor) als groep moeten wij gewoon ervoor zorgen dat men geen misbruik maakt van deze 'openheid'  ;)
Peter
Gepost op: 12 januari 2009, 19:30:43
Mwa, officiele docs zouden eigenlijk alleen door mensen met meer rechten bewerkt mogen worden.
Verwachten dat iedereen er maar vanaf blijft is niet erg realistisch ;)
Gepost op: 12 januari 2009, 19:38:30
Kunnen wijzigingen niet in 1 click ongedaan worden door moderators / gebruikers?

edit
En dan aangegeven en geband = probleem (voorlopig) opgelost.
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 12 januari 2009, 20:43:23
Het hele wikisysteem wordt onderhouden door... Vertrouwen. Dat is in de echte wiki (wikipedia genaamd :D) ook.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2009, 16:58:32 door bjarno »
Inactief.
Gepost op: 13 januari 2009, 02:14:14
En iedereen weet ook dat je een wiki nooit als serieuze (enige) bron moet gebruiken, juist omdat alles en iedereen er aan mag zitten ;)
Nu weet ik wel dat we het hier niet over belangrijke geschiedenis feiten hebben, maar zo'n raar idee is het toch niet dat je over de kwaliteit waakt van iets wat officieel genoemd moet worden, door er hogere rechten aan te verbinden?
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 13 januari 2009, 08:16:55
En iedereen weet ook dat je een wiki nooit als serieuze (enige) bron moet gebruiken, juist omdat alles en iedereen er aan mag zitten ;)
Nu weet ik wel dat we het hier niet over belangrijke geschiedenis feiten hebben, maar zo'n raar idee is het toch niet dat je over de kwaliteit waakt van iets wat officieel genoemd moet worden, door er hogere rechten aan te verbinden?

Indien men het eens is dat een artikel goed is, dan vragen wij toch gewoon om DIE pagina een ander 'edit'
-wachtwoord te geven?
En indien men later toch wil laten wijzigen, dan maar weer 'gewoon' maken?

Als men leert met >>important<< en zijn 'broertjes' te werken of men een (:commentbox:) plaatst, dan komt net de kracht van een wiki naar voren.

Hel lijkt erop dat zelfs jullie jongelui nog niet overtuigd zijn dat samenwerken meer is dan een optelsom van het  kunnen van de deelnemers  ;)
Peter
Gepost op: 13 januari 2009, 11:52:36
Het is een wiki, daar ben ik het mee eens, maar na vele gesprekken met leendert ben ik daaruit tot de conclusie gekomen dat het vooral de bedoeling was dat de nieuwe DG een verhoogde kwaliteit zou krijgen van de tutorials.

Zelf vind ik dat er te veel wordt gebakeleid over hoe het allemaal moet werken e.d. dat komt allemaal met de tijd wel. Als ik advies zou mogen geven, zou ik dus eerst beginnen met het opbouwen van een mooie, en zeker kwalitatieve tutorials moeten gaan plaatsen. (ik geef dit advies omdat ik geen tutorials meer schrijf, ik werk nu met Photoshop.....)
*

fransr

Gepost op: 13 januari 2009, 13:22:47
'k ben het met vooral dit laatste van tomahawk zeer eens.

Ik zal dus gewoon doorgaan met te proberen de goede dingen uit de oude wiki over te zetten voor zover ik daar zlf de hand in had.

Ik denk dat dit topic voldoende is uitgeplozen en dat het wel dicht kan.
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 21 januari 2009, 20:22:08
Ik ben binnenkort van plan om zelf ook gimp tutorials te maken op zijn youtubes. Zou ik deze dan ook hier kunnen plaatsen (Als deze af zijn)?
Inactief.
*

Offline murtun

• 119
Gepost op: 22 januari 2009, 19:51:30
Dit lijkt me een heel leuk idee Bjarno! Top.

En ik zal het topic even sluiten aangezien er wel een antwoord op gegeven is lijkt me;)

Mvg,

Murtun