Gimpindex Engels>Nederlands; Nederlands>Engels

• 24 Reacties
  • 4745 Gelezen
Gepost op: 12 januari 2009, 17:55:54
Ik denk dat hij het over cygwin heeft.
*

Offline wowo

• 51
Gepost op: 12 januari 2009, 18:09:46
Bij het installeren bij mijn versie werden 'alle' talen gewoon mee ge´nstalleerd!

Bij mij in de dir C:\gimp2.6.3\share\locale !! dus ga maar na wat jij allemaal hebt!
[/quote]
Ja maar, ik heb altijd begrepen dat als je Gimp in het Nederlands installeerd, je niet eenvoudig (=binnen het programma met 1 muislik) naar een andere taal kunt overschakelen.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 12 januari 2009, 18:18:18
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2009, 18:34:44 door PKHG »
Peter
*

Offline wowo

• 51
Gepost op: 16 januari 2009, 17:17:40
Ik heb in de Artikelen Wiki een begin gemaakt met GIMP-termen Engels -> Nederlands: Index+Menupaden
Het is zeker even wennen met de editor.  ;)
Ikzelf heb de index in Excel gemaakt. Goed uitlijnen is even uitproberen wanneer je knipt en plakt in een tabel. Regelmatig opslaan kan geen kwaad. ;)

Zie http://www.dutchgimpers.nl/index.php?n=Beginners.GIMP-termen

Ps De overige letters en GIMP-termen Nederlands -> Engels: Index+Menupaden volgen
*

Offline bjarno

• 875
Gepost op: 16 januari 2009, 17:44:43
Wauw, fantastische lijst. Hopelijk is die snel af (eehm tot hoever snel snel kan zijn met zo een gigantische lijst), dit is zeker handig voor beginners en mij. Want op twee pc's gimp staan. Hier is dat Nederlands, andere is Engels :(
Inactief.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 16 januari 2009, 17:48:06
<snip>
Ps De overige letters en GIMP-termen Nederlands -> Engels: Index+Menupaden volgen

Dit snap ik nog niet  ;) ...

nog iets anders: Gimp 2.6.4 heeft een aantal 'bugfixes' ... dus liever DIE gebruiken alhoewel ik denk dat de vertaling niet hoeft te wijzigen ...
Peter
*

Offline wowo

• 51
Gepost op: 18 januari 2009, 17:36:46
Wauw, fantastische lijst. Hopelijk is die snel af (eehm tot hoever snel snel kan zijn met zo een gigantische lijst), dit is zeker handig voor beginners en mij. Want op twee pc's gimp staan. Hier is dat Nederlands, andere is Engels :(
2/3 is nu reeds af: pufpuf  :P
Maar ik leer tegelijkertijd ook zelf veel over GIMP. 8)
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 19 januari 2009, 13:43:01
Intussen ben ik ook overtuigd, dat het gemakkelijk is om in twee vensters, Gimp en Browser, te werken, indien men van naar moet.

Misschien is de omgekeerde vertaling alfabetisch ook wenselijk?
Indien men dat goed vindt, zal ik nadat wowo zijn werk heeft voltooid '(half)automatisch laten genereren!

Peter
*

Offline wowo

• 51
Gepost op: 30 januari 2009, 18:16:09
Het artikel Gimpindex Engels>Nederlands is af. :P Compleet met sneltoetsen.
In eerste instantie had ik gebruik gemaakt van de Engelse index voor Gimp 2.4 (een index voor Gimp 2.6 was er nog niet).
Toen ik daarmee klaar was (ongeveer 500 termen), ben ik "even" gaan controleren met de Engelse Gimp 2.6 of alle termen erin stonden. Helaas pindakaas er ontbraken maar liefst bijna 200 termen.
Nu is er dus ook een complete Engelse index voor Gimp 2.6.
De omgekeerde index Nederlands naar Engels verschijnt binnenkort en kan dus als complete index voor de Nederlandse Gimp 2.6 gebruikt worden.
Als ik had geweten dat het zoveel werk was, was er niet aan begonnen .....................
Binnenkort ga ik misschien wat tutorials uit het Engels vertalen (daar kan je deze lijst uitstekend voor gebruiken!).
Gepost op: 12 februari 2009, 08:45:24
Wow, wowo! Goed werk! Petje af, ik weet niet of ik het had volgehouden. De lijst zal ik zeker bij mijn favorieten zetten als hij af is!
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie